Zawiadomienia,ogłoszenia,obwieszczenia Urzędu Miasta i Gminy w Osieku
Treść
Zapytanie ofertowe
Zamawiający
Gmina Osiek
ul. Rynek 1
28-221 Osiek
NIP 866-162-38-83,
Zapytanie ofertowe - postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych ( z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy)
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie usługi polegającej na pobieraniu próbek i wykonaniu badań laboratoryjnych wraz z opracowaniem wyników i sporządzeniem sprawozdań z badań wody, ścieków, osadów ściekowych, odpadów z oczyszczalni ścieków w Osieku oraz monitoringu składowiska odpadów w 2026r.
- Szczegółowy zakres oraz częstotliwość wykonywanych badań w okresie obowiązywania umowy określa załącznik nr 1 do zapytania Harmonogram poboru próbek wody, ścieków, osadów ściekowych, odpadów z oczyszczalni ścieków w Osieku oraz monoitoringu dskładowiska odpadów.
- Pobranie próbek i badania wymagają metod akredytowanych.
- Dla badań w zakresie wody zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
- Dla osadów ściekowych zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie komunalnych osadów ściekowych.
- dla ścieków zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych.
- Wyniki badań Wykonawca przekaże Zamawiającemu w formie sprawozdań niezwłocznie po ich sporządzeniu (nie później niż w terminie 14 dni od daty pobrania próbek) drogą elektroniczną (podpisane podpisem elektronicznym).
2. Warunki formalne
1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany terminów w szczególności w przypadku konieczności zmiany miejsca i terminów poboru próbek w sytuacjach zmiany harmonogramu;
- podane lokalizacje poborów są informacjami orientacyjnymi, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji poborów próbek, przy czym wszystkie próbki pobierane będą na terenie Gminy Osiek;
- wyznaczenie dokładnych terminów poborów należy konsultować i uzgadniać z Zamawiającym co najmniej na 5 dni roboczych przed planowanym poborem próbek.
2) Podstawą rozliczenia będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT.
Faktura VAT będzie wystawiana w okresach miesięcznych po zakończeniu danego miesiąca.Zamawiający nie wyraża zgody na bezpośrednie przesyłanie wyników badań do WIOS/ PPIS i innych organów/instytucji przez laboratorium Wykonawcy lub dalszych podwykonawców.Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców i dalszych podwykonawców, przy czym za zaniechania i działania podwykonawców i dalszych podwykonawców, Wykonawca odpowiada jak za własne uchybienia.
3) Wykonawca zobowiązuje się do:
a) zapewnienia niezbędnego sprzętu, wyposażenia i ludzi niezbędnych do realizacji niniejszego Zamówienia,
b) utrzymania stałej ceny w okresie obowiązywania umowy.
4) Wykonawca oświadcza, że:
a) będzie posiadał akredytację w zakresie wykonywanych analiz, a w przypadku zlecania podwykonawcom zagwarantuje, iż podwykonawcy będą stosować akredytowane metody badań lub metody referencyjne, jeśli przepisy takie dopuszczają w całym okresie obowiązywania Umowy.
b) będzie pobierał próbki za pośrednictwem osób posiadających odpowiednie przeszkolenie i zaświadczenie (w szczególności w zakresie poborów prób wody w tym w kierunku badań bakteriologicznych).
c)zapewni we własnym zakresie zabezpieczenie i transport pobranych próbek, zgodnie z wymaganymi przepisami.
d)w przypadku konieczności wykonania dodatkowy analiza badań, jeśli zakres będzie odpowiadał zakresowi określonemu dla którejś z grup badań objętych zapytaniem, Wykonawca realizował będzie badania po stawkach określonych w ofercie i umowie. W przypadku mniejszego lub większego zakresu niż przewiduje zapytanie cena podlegać będzie odpowiedni zwiększeniu bądź zmniejszeniu po przedstawieniu kalkulacji i jej akceptacji przez Zamawiającego.
e) realizacja dodatkowych badań, czy też badań określonych w harmonogramie w czasie reakcji zadeklarowanych w ofercie nie jest podstawą do żądania z tego tytułu zwiększonego wynagrodzenia ponad to przewidziane w umowie.
3. Termin realizacji zamówienia
Zamawiający przewiduje termin realizacji zamówienia – od dnia 01.01.2026r. do dnia 31.12.2026r.
4. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć
1) Zamawiający zastrzega, iż każda oferta musi zostać:
a) czytelnie wypełniona oraz podpisana przez Wykonawcę – osobę uprawnioną do złożenia i podpisania oferty cenowej,
b) całość zapytania ofertowego prowadzone jest w języku polskim.
2) Do oferty Wykonawca musi dołączyć: nr Akredytacji PCA
5. Miejsce i termin składania ofert
Ofertę cenową należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@gmina-osiek.pl lub złożyć/przesłać w formie papierowej do siedziby Zamawiającego Gmina Osiek ul. Rynek 1, 28-221 Osiek z dopiskiem Oferta cenowa na wykonanie usługi polegającej na pobieraniu próbek i wykonaniu badań laboratoryjnych.
Termin składania ofert: do dnia 16 grudnia 2025 roku do godz. 12:00.
Oferty złożone po tym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert za pośrednictwem faksu.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
Oferta musi zostać złożona przez osobę do tego uprawnioną.
W przypadku, gdy oferta jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego i nie ma możliwości jej poprawienia, oferta podlega odrzuceniu.
6. Opis sposobu obliczania ceny
- W ofercie należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
7. Kryteria oceny ofert
Kryterium oceny ofert jest cena brutto (100%) za całe zamówienie.
8. Zastrzeżenia dodatkowe
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków niniejszego zapytania ofertowego, jego odwołania lub zawieszenia bez podania przyczyny. Wszelkie zmiany niniejszego zapytania ofertowego lub informacje o jego odwołaniu zamieszczane zostaną na stronie Zamawiającego.
- Wykonawca przygotowuje ofertę i uczestniczy w postępowaniu ofertowym na własny koszt. Oferentowi nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia związane z jego udziałem w niniejszym postępowaniu.
- Jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia oferty dodatkowej.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z realizacji zamówienia bez podania przyczyny.
9. Informacje o formalnościach
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
Załącznik Nr1 do zapytania ofertowego.pdf
Klauzula informacyjna rodo.pdf