Przejdź do stopki
Zawiadomienia, ogłoszenia, obwieszczenia, informacje Urzędu Miasta i Gminy w Osieku

Zawiadomienia,ogłoszenia,obwieszczenia Urzędu Miasta i Gminy w Osieku

Treść

 

Zapytanie ofertowe    

Zamawiający

Gmina Osiek

ul. Rynek 1

28-221 Osiek

NIP 866-162-38-83,

Zapytanie ofertowe - postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych ( z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy)

1. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie usługi polegającej na pobieraniu próbek  i wykonaniu badań laboratoryjnych wraz z opracowaniem wyników i sporządzeniem sprawozdań z badań wody, ścieków, osadów ściekowych, odpadów z oczyszczalni ścieków w Osieku oraz monitoringu składowiska odpadów w 2026r.

  1. Szczegółowy zakres oraz częstotliwość wykonywanych badań w okresie obowiązywania umowy określa załącznik nr 1 do zapytania Harmonogram poboru próbek wody, ścieków, osadów ściekowych, odpadów z oczyszczalni ścieków w Osieku oraz monoitoringu dskładowiska odpadów.
  2. Pobranie próbek i badania wymagają metod akredytowanych.
  3. Dla badań w zakresie wody zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
  4. Dla osadów ściekowych zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie komunalnych osadów ściekowych.
  5. dla ścieków zastosowanie mają zapisy aktualnie obowiązującego rozporządzenia w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych.
  6. Wyniki badań Wykonawca przekaże Zamawiającemu w formie sprawozdań niezwłocznie po ich sporządzeniu (nie później niż w terminie 14 dni od daty pobrania próbek) drogą elektroniczną (podpisane podpisem elektronicznym).

2. Warunki formalne

 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

  • zmiany terminów w szczególności w przypadku konieczności zmiany miejsca i terminów poboru próbek w sytuacjach zmiany harmonogramu;
  • podane lokalizacje poborów są informacjami orientacyjnymi, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji poborów próbek, przy czym wszystkie próbki pobierane będą na terenie Gminy Osiek;
  • wyznaczenie dokładnych terminów poborów należy konsultować i uzgadniać z Zamawiającym co najmniej na 5 dni roboczych przed planowanym poborem próbek.

2) Podstawą rozliczenia będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT.

Faktura VAT będzie wystawiana w okresach miesięcznych po zakończeniu danego miesiąca.Zamawiający nie wyraża zgody na bezpośrednie przesyłanie wyników badań do WIOS/ PPIS  i innych organów/instytucji przez laboratorium Wykonawcy lub dalszych podwykonawców.Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców i dalszych podwykonawców, przy czym za zaniechania i działania podwykonawców i dalszych podwykonawców, Wykonawca odpowiada jak za własne uchybienia.

3) Wykonawca zobowiązuje się do:

a) zapewnienia niezbędnego sprzętu, wyposażenia i ludzi niezbędnych do realizacji niniejszego Zamówienia,

b) utrzymania stałej ceny  w okresie obowiązywania umowy.

4) Wykonawca oświadcza, że:

a) będzie posiadał akredytację w zakresie wykonywanych analiz, a w przypadku zlecania podwykonawcom zagwarantuje, iż podwykonawcy będą stosować akredytowane metody badań lub metody referencyjne, jeśli przepisy takie dopuszczają w całym okresie obowiązywania Umowy. 

b) będzie pobierał próbki za pośrednictwem osób posiadających odpowiednie przeszkolenie i zaświadczenie (w szczególności w zakresie poborów prób wody w tym w kierunku badań bakteriologicznych).

c)zapewni we własnym zakresie zabezpieczenie i transport pobranych próbek, zgodnie  z wymaganymi przepisami.

d)w przypadku konieczności wykonania dodatkowy analiza badań, jeśli zakres będzie odpowiadał zakresowi określonemu dla którejś z grup badań objętych zapytaniem, Wykonawca realizował będzie badania po stawkach określonych w ofercie i umowie. W przypadku mniejszego lub większego zakresu niż przewiduje zapytanie cena podlegać będzie odpowiedni zwiększeniu bądź zmniejszeniu po przedstawieniu kalkulacji i jej akceptacji przez Zamawiającego.

e) realizacja dodatkowych badań, czy też badań określonych w harmonogramie w czasie reakcji zadeklarowanych w ofercie nie jest podstawą do żądania z tego tytułu zwiększonego wynagrodzenia ponad to przewidziane w umowie.

3. Termin realizacji zamówienia

Zamawiający przewiduje termin realizacji zamówienia – od dnia 01.01.2026r. do dnia 31.12.2026r.

4. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć

1) Zamawiający zastrzega, iż każda oferta musi zostać:

a) czytelnie wypełniona oraz podpisana przez Wykonawcę – osobę uprawnioną do złożenia  i podpisania oferty cenowej,

b) całość zapytania ofertowego prowadzone jest w języku polskim.

2) Do oferty Wykonawca musi dołączyć:  nr Akredytacji PCA

5. Miejsce i termin składania ofert

Ofertę cenową należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@gmina-osiek.pl lub złożyć/przesłać w formie papierowej do siedziby Zamawiającego Gmina Osiek ul. Rynek 1, 28-221 Osiek z dopiskiem Oferta cenowa na wykonanie usługi polegającej na pobieraniu próbek i wykonaniu badań laboratoryjnych.

Termin składania ofert: do dnia 16 grudnia 2025 roku do godz. 12:00.

Oferty złożone po tym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert za pośrednictwem faksu.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.

Oferta musi zostać złożona przez osobę do tego uprawnioną.

W przypadku, gdy oferta jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego i nie ma możliwości jej poprawienia, oferta podlega odrzuceniu.

6. Opis sposobu obliczania ceny

  1. W ofercie należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
  2. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
  3. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

7. Kryteria oceny ofert

Kryterium oceny ofert jest cena brutto (100%) za całe zamówienie.

8. Zastrzeżenia dodatkowe

  1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków niniejszego zapytania ofertowego, jego odwołania lub zawieszenia bez podania przyczyny. Wszelkie zmiany niniejszego zapytania ofertowego lub informacje o jego odwołaniu zamieszczane zostaną na stronie Zamawiającego.
  2. Wykonawca przygotowuje ofertę i uczestniczy w postępowaniu ofertowym na własny koszt. Oferentowi nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia związane z jego udziałem w niniejszym postępowaniu.
  3. Jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia oferty dodatkowej.
  4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z realizacji zamówienia bez podania przyczyny.

9. Informacje o formalnościach

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

Zapytanie ofertowe.pdf

Załącznik Nr1 do zapytania ofertowego.pdf

Klauzula informacyjna rodo.pdf

 

484956