Przejdź do stopki
Wykaz uchwał Rady Miejskiej w Osieku w okresie kadencji 2002-2006

Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2002 - 2006

Treść

Uchwała nr XLI/220/2006

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 28 lutego 2006r.

w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na rok 2006.

Na podstawie art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U nr 249, poz. 2104) uchwala się co następuje:

§1

Ustala się stawki jednostkowe dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2006r:

1) 42,22 zł do każdej zawartej umowy na wywóz nieczystości stałych,

2) 1,31 zł do 1 m2 powierzchni parku - koszenia trawników ,

3) 0,11 zł do 1 m2powierzchni dróg gminnych - odśnieżanie pługiem śnieżnym,

4) 0,23 zł do 1 m2 powierzchni ulic miejskich - utrzymanie w czystości.

§2

Dotacje przedmiotowe będą finansowane z dochodów własnych gminy na rok 2006.

§3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.

§4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

UZASADNIENIE

do uchwały nr XLI/220/2006 Rady Miejskiej

w Osieku z dnia 28 lutego2006r.

Zakład Gospodarki Komunalnej w Osieku przedstawił kalkulację kosztów związanych ze zbiórką nieczystości stałych, utrzymaniem powierzchni parku, odśnieżaniem dróg gminnych pługiem śnieżnym i utrzymaniem w czystości ulic miejskich.

Kalkulacja ta przedstawia się w następujący sposób:

1) Zbiórka nieczystości stałych i utrzymanie wysypiska śmieci

Ciągnik: 6 godz. x 12 wyjazdów x 12 m-cy x 45,75= 39528,00 zł

Pracownicy: 1 os. x 8 godz. x 12 wyjazdów x 12 m-cy x 21,51=24779,52 zł

Spycharka: 8 godz. x 12 wyjazdów x 63,63 zł = 6108,48 zł.

Opłaty składowiskowe: 15 000 zł rocznie

Razem 85416,00 zł

1215 zawartych umów x 2,34 zł x 12 m-cy= 34117,20 zł

85416,00 zł – 34117,20 zł = 51298,80 zł

51298,80 zł / 1215 umów = 42,22 zł.

2) Utrzymanie powierzchni parku - koszenie trawników

5 m-cy x 2 koszenia w m-cu. x 8 godz. x 29,19 zł = 2335,20 zł /praca kosiarki/

5 m-cy x 2 zbiórki skoszonej trawy w m-cu. x 8 godz. x 21,51zł = 1720,80 zł / praca pracownika/

RAZEM 4056,00 zł

4056,00 zł / 3090 m2 = 1,31

3) Zimowe utrzymanie ( odśnieżanie pługiem śnieżnym) dróg gminnych.

4 m-cy x 80 godz. w m-cu. x 45,75 zł = 14640,00 zł / praca ciągnika Ursus /

4 m-cy x 80 godz. w m-cu. x 50,86 zł = 16275,20 zł /praca koparko ładowarki/

RAZEM 30915,20 zł

30915,20 zł / 273490 m2 = 0,11 zł

4) Utrzymania w czystości ulic miejskich, zbieranie nadmiaru ziemi z ulic.

8 m-cy x 16 godz. w m-cu x 45,75 zł = 5856,00 zł / praca ciągnika Ursus /

8 m-cy x 2 pracow. x 8 godz. x 5 dni x 21,51zł = 13766,40 zł

RAZEM 19622,40 zł

19622,40 zł / 85477 m2 = 0,23 zł

Zgodnie z art.174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.o finansach publicznych (Dz. U nr 249 poz. 2104) dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dla zakładów budżetowych mają charakter przedmiotowy i kalkulowane są w/g stawek określonych przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.

Dlatego postanawia się jak w sentencji uchwały.

212172