Przejdź do stopki
Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014

Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014

Treść

Uchwała Nr XIII/95/11xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 28 października 2011 r.

 

w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Rady Społecznej Miejsko – Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku.

 

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ((Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, i Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 149, poz. 887), art. 48 ust. 11 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r.,  Nr 112, poz. 654) Miejska w Osieku uchwala, co następuje:

 

§ 1

Zatwierdza się Regulamin Rady Społecznej Miejsko – Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.

 

§3

Traci moc Uchwała Nr VIII/37/2003 Rady Miejskiej w Osieku z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Działalności Rady Społecznej Miejsko – Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku.

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XIII/95/11

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 28 października 2011 r.

 

  

w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Rady Społecznej Miejsko – Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku.

 

Rada Społeczna przy Gminnym Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Osieku, na posiedzeniu w dniu 19 października 2011 r., Uchwałą Nr 2/2011 uchwaliła regulamin, w którym określiła sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy oraz podejmowania uchwał.

 

Zgodnie z brzmieniem art. 48 ust. 11 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej regulamin uchwalony przez radę społeczną podlega zatwierdzeniu przez podmiot tworzący, którym dla Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku jest Rada Miejska w Osieku.


Załącznik do Uchwały Nr XIII/95/2011

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 28 października 2011 r.

 

 

 

REGULAMIN

RADY SPOŁECZNEJ MIEJSKO - GMINNEGO

SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ

W  OSIEKU

 

 

§1

Regulamin Rady Społecznej Miejsko – Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku, zwanej dalej „Radą”, określa sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał.

 

§2

1. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady:

1) z własnej inicjatywy;

2) na pisemny wniosek przynajmniej dwóch jej członków;

3) na pisemny wniosek kierownika Miejsko Gminnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Osieku;

4) na pisemny wniosek Rady Miejskiej w Osieku.

2. O terminie, miejscu i proponowanym porządku posiedzenia Przewodniczący Rady zawiadamia członków Rady pisemnie, najpóźniej na 5 dni przed terminem posiedzenia.

3. W sprawach niecierpiących zwłoki Przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie Rady bez zastosowania terminu określonego w ust. 2 oraz zastosować inną niż pisemna formę zawiadomienia.

4. Do zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, dołącza się projekty uchwał i inne materiały związane z porządkiem posiedzenia.

 

§3

1. Posiedzenie Rady jest ważne jeżeli bierze w nim udział co najmniej połowa składu Rady.

2. Posiedzenie Rady prowadzi Przewodniczący Rady lub wyznaczony przez niego członek Rady, według ustalonego porządku.

3. Rada może wprowadzić zmiany w porządku posiedzenia bezwzględną większością głosów członków Rady obecnych na posiedzeniu.

 

§4

1. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.

2. Podjęte uchwały podpisuje prowadzący posiedzenie Rady.

3. Rada prowadzi rejestr podjętych uchwał.

 

§5

1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.

2. W protokole z posiedzenia Rady podaje się:

1) datę, miejsce i kolejny numer protokołu;

2) porządek posiedzenia;

3) streszczenie przebiegu posiedzenia Rady z uwzględnieniem dyskusji nad podejmowanymi uchwałami;

4) wyniki głosowania.

3. Do protokołu załącza się listę obecności na posiedzeniu członków Rady oraz listę obecności innych osób uczestniczących w posiedzeniu.

4. Protokół z posiedzenia Rady podpisuje prowadzący posiedzenie Rady.

217125