Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2002 - 2006
Treść
Uchwała Nr XLVII/250/2006xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 29 czerwca 2006 r.
w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2005/2006 z Miasta i Gminy Osiek będącej uczestnikiem porozumienia w ramach realizacji projektu pod nazwą: „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Województwie Świętokrzyskim na rok szkolny 2005/2006”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 14a w zw. z art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2005/2006 z Miasta
i Gminy Osiek będącej uczestnikiem porozumienia w ramach realizacji projektu pod nazwą: „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Województwie Świętokrzyskim na rok szkolny 2005/2006” stanowiącym załącznik do uchwały nr XXXIV/186/2005 Rady Miejskiej w Osieku z dnia 27 czerwca 2005 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Stypendia są przekazywane na cele wymienione w ust. 2 w formie:
a) refundacji wydatków,
b) wypłaty z tytułu uczestnictwa w zajęciach szkolnych.
O formie stypendium decyduje:
- uczeń pełnoletni,
- rodzic/opiekun prawny w przypadku ucznia małoletniego,
składając oświadczenie Dyrektorowi szkoły wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do Regulaminu.”
2) w § 5 dodaje się ustępy od 14 do 18 następującej treści:
„14. W przypadku pobierania stypendium w formie wypłat z tytułu uczestnictwa w zajęciach szkolnych Dyrektor szkoły w porozumieniu z wychowawcą klasy zobowiązany jest do wystawienia zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach szkolnych uczniów uprawnionych do pobierania stypendium wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do Regulaminu.
15. W przypadku pobierania stypendium w formie wypłat z tytułu uczestnictwa w zajęciach szkolnych Dyrektor szkoły w porozumieniu z wychowawcą klasy może wystawić zbiorcze zaświadczenie gdy ze stypendium korzysta więcej niż pięć osób z danej klasy, wzór zaświadczenia stanowi załącznik nr 8 do Regulaminu.
16. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 14 i ust. 15 powinno być wystawione za miesiące:
a) listopad,
b) grudzień, styczeń,
c) luty, marzec, kwiecień,
d) maj, czerwiec (nie dotyczy maturzystów)
nie później niż w dniu sporządzenia przez komórkę organizacyjną zajmującą się obsługą administracyjną projektu w szkole „Informacji finansowej dotyczącej wniosku”. Oryginał przechowuje się wraz z dokumentacją związaną z wypłatą stypendium w szkole, a kserokopię przekazuje się wraz z „Informacją finansową dotyczącą wniosku” Partnerowi Projektu.
17. Uczniowie pobierający stypendium w formie wypłat z tytułu uczestnictwa w zajęciach szkolnych są zobowiązani do przedstawienia na koniec roku szkolnego świadectwa ukończenia klasy/świadectw maturalnych w komórce organizacyjnej zajmującej się obsługą administracyjną projektu w szkole. Świadectwo uczeń przedkłada w oryginale wraz z kserokopią. Na kserokopii dokumentu pracownik komórki organizacyjnej zajmującej się obsługą administracyjną projektu w szkole potwierdza jej zgodność z oryginałem, kserokopię zachowuje w aktach, a oryginał dokumentu zwraca uczniowi.
18. Stypendium wypłacane jest w komórce organizacyjnej zajmującej się obsługą administracyjną projektu w szkole.”
3) w § 11 dodaje się ust. 5a o następującej treści:
„Gdy stypendium wypłacane jest w formie wypłat z tytułu uczestnictwa w zajęciach szkolnych podjęcie przez szkołę z urzędu informacji o nieobecności stypendysty w zajęciach szkolnych przez 30 godzin lekcyjnych na miesiąc kalendarzowy bez usprawiedliwienia, skutkuje utratą prawa do otrzymywania stypendium.”
4) Dodaje się załączniki nr: 6,7,8 stanowiące integralną część niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.