Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2002 - 2006
Treść
Uchwała nr XLI/220/
2006Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 28 lutego 2006r.
w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na rok 2006.
Na podstawie art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r
. o finansach publicznych (Dz. U nr 249, poz. 2104) uchwala się co następuje:§1
Ustala się stawki jednostkowe dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2006r:
1) 42,22 zł do każdej zawartej umowy na wywóz nieczystości stałych
,2) 1,31 zł do 1 m2
powierzchni parku - koszenia trawników ,3) 0,11 zł do 1 m
2powierzchni dróg gminnych - odśnieżanie pługiem śnieżnym,4) 0,23 zł do 1 m
2 powierzchni ulic miejskich - utrzymanie w czystości.§2
Dotacje przedmiotowe będą finansowane z dochodów własnych gminy na rok 2006.
§3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
UZASADNIENIE
do uchwały nr XLI/220/2006 Rady Miejskiej
w Osieku z dnia 28 lutego2006r.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Osieku przedstawił kalkulację kosztów związanych ze zbiórką nieczystości stałych, utrzymaniem powierzchni parku, odśnieżaniem dróg gminnych pługiem śnieżnym i utrzymaniem w czystości ulic miejskich.
Kalkulacja ta przedstawia się w następujący sposób:
1) Zbiórka nieczystości stałych i utrzymanie wysypiska śmieci
Ciągnik: 6 godz. x 12 wyjazdów x 12 m-cy x 45,75= 39528,00 zł
Pracownicy: 1 os. x 8 godz. x 12 wyjazdów x 12 m-cy x 21,51=24779,52 zł
Spycharka: 8 godz. x 12 wyjazdów x 63,63 zł = 6108,48 zł.
Opłaty składowiskowe: 15 000 zł rocznie
Razem
85416,00 zł1215 zawartych umów x 2,34 zł x 12 m-cy= 34117,20 zł
85416,00 zł – 34117,20 zł = 51298,80 zł
51298,80 zł / 1215 umów = 42,22 zł.
2) Utrzymanie powierzchni parku - koszenie trawników
5 m-cy x 2 koszenia w m-cu. x 8 godz. x 29,19 zł = 2335,20 zł /praca kosiarki/
5 m-cy x 2 zbiórki skoszonej trawy w m-cu. x 8 godz. x 21,51zł = 1720,80 zł / praca pracownika/
RAZEM 4056,00 zł
4056,00 zł / 3090 m2 =
1,31 zł3) Zimowe utrzymanie ( odśnieżanie pługiem śnieżnym) dróg gminnych
.4 m-cy x 80 godz. w m-cu. x 45,75 zł = 14640,00 zł / praca ciągnika Ursus /
4 m-cy x 80 godz. w m-cu. x 50,86 zł = 16275,20 zł /praca koparko ładowarki/
RAZEM 30915,20 zł
30915,20 zł / 2734
90 m2 = 0,11 zł4) Utrzymania w czystości ulic miejskich, zbieranie nadmiaru ziemi z ulic.
8 m-cy x 16 godz. w m-cu x 45,75 zł = 5856,00 zł / praca ciągnika Ursus /
8 m-cy x 2 pracow. x 8 godz. x 5 dni x 21,51zł = 13766,40 zł
RAZEM
19622,40 zł19622,40 zł / 85477 m2 = 0,23 zł
Zgodnie z art.174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.o finansach publicznych (Dz. U nr 249 poz. 2104) dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dla zakładów budżetowych mają charakter przedmiotowy i kalkulowane są w/g stawek określonych przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
Dlatego postanawia się jak w sentencji uchwały.