Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek
Treść
Zarządzenie Nr 135/11
Burmistrza Miasta i Gminy Osiek
z dnia 30 grudnia 2011 roku
w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 46 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którego tekst jednolity wprowadzony został Zarządzeniem Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 15 marca 2005 r., zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którego tekst jednolity wprowadzony został Zarządzeniem Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia
15 marca 2005 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 w ust. 1:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Referat Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa (BR):
a) Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa,
b) stanowisko pracy ds. planowania przestrzennego i budownictwa,
c) stanowisko pracy ds. gospodarki gruntami, rolnictwa i melioracji,
d) stanowisko pracy ds. drogownictwa,
e) stanowisko pracy ds. pozyskiwania funduszy unijnych.”;
b) dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6. Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (KO):
a) Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,
b) stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,
c) elektryk,
d) konserwator,
e) kierowca samochodu ciężarowego,
f) robotnik gospodarczy,
g) sprzątaczka.”;
2) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§8. W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
1) Sekretarz Miasta i Gminy;
2) Skarbnik Miasta i Gminy (Kierownik Referatu Finansowo – Księgowego);
3) Zastępca Skarbnika Miasta i Gminy;
4) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;
5) Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa;
6) Kierownik Referatu Administracyjno – Organizacyjnego;
7) Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.”;
3) w § 17 w ust. 1 w pkt 11 zastępuje się wyrazy „tajemnicy państwowej i służbowej” wyrazami „informacji niejawnych”;
4) w § 19 dodaje się pkt 33 – 35 w brzmieniu:
„33) prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu VAT;
34) rozliczanie podatku VAT;
35) wystawianie faktur w zakresie świadczeń usług komunalnych.";
5) § 20 otrzymuje brzmienie:
„§ 20. Do zadań Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu:
a) planowania przestrzennego w gminie,
b) lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalania warunków zabudowy
w odniesieniu do innych inwestycji,
c) zarządzania i utrzymywania dróg,
d) realizacji i nadzoru nad inwestycjami gminnymi,
e) promocji gminy,
f) pozyskiwania krajowych środków finansowych oraz funduszy unijnych,
g) wydawania zezwoleń na transport drogowy,
h) utrzymywania i nadzoru nad obiektami mienia komunalnego i obiektami użyteczności publicznej,
2) realizacja zadań gminy wynikająca z ustaw:
a) o gospodarce nieruchomościami,
b) o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
c) prawo geodezyjne i kartograficzne,
d) o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3) realizacja zadań obronnych w zakresie działania referatu.”;
6) dodaje się § 22a w brzmieniu:
§ 22a. Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy
w szczególności:
1) realizacja zadań gminy wynikających z ustaw:
a) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
b) o bateriach i akumulatorach,
c) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
d) o odpadach,
e) prawo wodne,
f) o ochronie przyrody,
g) o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
h) prawo ochrony środowiska,
i) o ochronie zwierząt,
j) o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
k) o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego;
2) prowadzenie ekoportalu;
3) administrowanie terenu targowiska w Osieku;
4) nadzór nad funkcjonowaniem gminnej oczyszczalni ścieków;
5) nadzór nad funkcjonowaniem gminnej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej;
6) realizacja zadań obronnych w zakresie działania referatu.”;
7) w § 21 w pkt 28 skreśla się wyrazy „tajna kancelaria”;
8) w § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określają przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67).”;
9) w § 45 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Jednostkami organizacyjnymi Gminy są:
1) Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Osieku;
2) Miejsko – Gminna Biblioteka Publiczna w Osieku;
3) Miejsko – Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Osieku;
4) Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku;
5) Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Osieku;
6) Publiczna Szkoła Podstawowa w Pliskowoli;
7) Publiczna Szkoła Podstawowa w Długołęce;
8) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Suchowoli;
9) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Heleny i Józefa Świątyńskich w Ossali;
10) Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwagrowie;
11) Publiczna Szkoła Podstawowa w Bukowej.”.
10) Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku otrzymuje brzmienie jak w Załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia;
11) Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku otrzymuje brzmienie jak w Załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Administracyjno – Organizacyjnego
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2012 r.