Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

 

Zarządzenie Nr 116/11

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 9 listopada 2011 r.


w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji



Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz.U.
z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) i instrukcji inwentaryzacyjnej, stanowiącej załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 30/11 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 29 kwietnia 2011, ustalam co następuje:

§ 1

Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych wymienionych w § 3 w:

1. Urzędzie Gminy,

2. jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych,

3. świetlicach wiejskich,

4. pozostałych miejscach, w których znajdują się składniki majątkowe,


§ 2

Powołuje się następujące zespoły spisowe do przeprowadzenia spisu z natury w:

1. Urzędzie Gminy

a/ druki ścisłego zarachowania, zespół w składzie:

- Hanna Rzepka – przewodniczący

- Joanna Żądło – członek

- Magdalena Domańska – członek


b/ paliwo, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:


- Piotr Świerk – przewodniczący

- Zofia Jarkowska – członek

- Mariola Okoń – członek

c/ wyposażenie, zespół w składzie:


- Dariusz Płaza – przewodniczący

- Aneta Dudek – członek

- Joanna Marczewska – członek




2. Świetlice wiejskie – środki trwałe, wyposażenie, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:


- Barbara Gacoń – przewodniczący

- Mariola Okoń - członek

- Magdalena Domańska – członek

3. jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej - środki trwałe, wyposażenie, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:

- Zofia Jarkowska – przewodniczący

- Monika Kucwaj – członek

- Aneta Dudek – członek

4. pozostałe środki trwałe w tym środki trwałe w budowie (inne środki trwałe niewymienione), zespół w składzie:

- Mariola Grygiel – przewodniczący

- Piotr Świerk – członek

- Łukasz Bąk – członek

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

1. druki ścisłego zarachowania,

2. paliwo i opał,

3. materiały i zapasy,

4. należności i zobowiązania,

5. grunty,

6. środki trwałe,

7. wartości niematerialne i prawne,

8. wyposażenie,

9. środki trwałe w budowie,

10. fundusze,

11. aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych.


§ 4

1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt. 1-3,6,8 należy należy spisać na arkuszach spisu
z natury.

2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w formie potwierdzenia sald z kontrahentami oraz w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami w przypadku należności i zobowiązań, których stanu nie można było ustalić w drodze potwierdzenia sald z kontrahentami.

3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 5 należy przeprowadzić w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.


4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 należy spisać na arkuszu spisu z natury, a w przypadku środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.


5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 11 należy przeprowadzić w drodze otrzymania od banków potwierdzeń prawidłowości wykazanego w księgach rachunkowych stanu tych aktywów.

§ 5

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w Referacie Finansowo – Księgowym w terminie do 15.11.2011 r.

§ 6

Zobowiązuje komisję do:

1. przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,

2. przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,

3. dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,

4. sporządzania rozliczenia inwentaryzacji,

5. przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Referatu Finansów w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.

§ 7

Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 8

Wykonanie Zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji i Skarbnikowi Miasta i Gminy.


§ 9

Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.