Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

Zarządzenie Nr 58/09xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 11 września 2009 r.

 

 

w sprawie wprowadzenia legitymacji  służbowych  do przeprowadzenia kontroli i ich wzoru.

 

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia  8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz  art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 21 października 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r., Nr 223, poz. 1458) w związku  art. 284 § 1 w związku z art. 281 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) zarządza się, co następuje: 

 

§ 1.

1.Wprowadza się w Urzędzie Miasta i Gminy w Osieku legitymacje służbowe do przeprowadzania kontroli podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych.

2. Legitymacje służbowe wystawiane są tylko tym pracownikom Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którym jest ona niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych, określonych przez odrębne przepisy.

3. Legitymacje służbowe mogą być wykorzystywane tylko przy wykonywaniu czynności, o których mowa w ust.2.

 

§ 2.

1.Legitymacje służbowe, o których mowa w § 1 ust.1 wystawia Burmistrz.

2.Wzór legitymacji służbowej stanowi załącznik Nr 1 do zarządzenia.

3.Legitymacje podlegają ewidencji, której wzór stanowi załącznik Nr 2 do zarządzenia.

 

§ 3.

 

1.W przypadku:

1) utraty legitymacji,

2) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji służbowej uniemożliwiającego zidentyfikowanie osoby posługującej się nią,

3) zmiany danych zawartych w legitymacji,

 

pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Burmistrza Miasta i gminy Osiek oraz wystąpić z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji.

2. Wzór wniosku o wydanie nowej legitymacji stanowi załącznik Nr 3 do zarządzenia.

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3 do wniosku należy dołączyć zniszczoną, uszkodzoną lub nieaktualną legitymację.

4. Pracownik, który po otrzymaniu nowej legitymacji służbowej odzyskał utraconą legitymację, niezwłocznie zwraca ją wystawiającemu legitymację.

 

§ 4.

 

1.Pracownik obowiązany jest niezwłocznie oddać legitymację służbową do depozytu Burmistrzowi, w przypadku: 

1) udzielenia mu urlopu bezpłatnego w wymiarze dłuższym niż jeden miesiąc,

2) przebywania na urlopie macierzyńskim,

3) przebywania na urlopie wychowawczym,

4) nieobecności w pracy z powodu choroby trwającej dużej niż jeden miesiąc.

2.W razie ustania stosunku pracy, pracownik obowiązany jest do zwrotu legitymacji służbowej.

 

 

§ 5.

 

1. Pracownicy obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych, a także chronić je przed utratą i zniszczeniem.

2. Pracownicy nie mogą odstępować legitymacji służbowych innym osobom oraz przesyłać ich listownie (pocztą).

 

§ 6.

Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Osiek.

 

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.