Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

Zarządzenie Nr 50/09xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 07 sierpnia 2009 roku

 

 w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 46 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku zarządzam, co następuje:

 

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którego tekst jednolity wprowadzony został Zarządzeniem Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 15 marca 2005 r. wprowadza się następujące zmiany:

 1) w § 12 dodaje się pkt 13 o następującej treści: „13) kieruje zadaniami obronnymi i obrony cywilnej oraz pełni nadzór nad ich wykonywaniem w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy.”;

2) w § 15 dodaje się pkt 8 o następującej treści: „8) organizuje i koordynuje zadania obronne w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy oraz nadzoruje pracę Referatów Urzędu i samodzielnego stanowiska pracy w realizacji zadań obronnych
i obrony cywilnej”;

3) w § 17 pkt 11 otrzymuje następujące brzmienie: „11) realizacja zadań w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa oraz obrony cywilnej”;

4) w § 17 dodaje się ust. 2 w brzmieniu: „2. Wszystkie referaty oraz samodzielne stanowisko pracy zobowiązane są do wzajemnej współpracy w zakresie realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej.”;

5) w § 17 pkt dodaje się pkt 15 w następującym brzmieniu: „15) realizacja zadań w zakresie ochrony tajemnicy służbowej.”;

6) w § 19 pkt dodaje się pkt 32 w następującym brzmieniu: „32) realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej poprzez:

a) planowanie i zapewnienie środków finansowych w budżecie gminy na pokrycie planowanych zadań obronnych i obrony cywilnej,

b) kontrola gospodarki finansowej w zakresie wydatków w sprawach obronnych i obrony cywilnej objętych budżetem gminy,

c) sprawowanie nadzoru z zakresie należności finansowych związanych z realizacją świadczeń osobistych i rzeczowych zapewniających funkcjonowanie Urzędu w czasie podwyższenia gotowości obronnej państwa i w czasie wojny.”;

7) w § 20 pkt dodaje się ust.17 w następującym brzmieniu: „17. realizacja zadań obronnych poprzez:

1)     uwzględnienie wymogów obronnych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;

2)     opracowanie i aktualizowanie planów zapewniających funkcjonowanie ujęć
i sieci wody pitnej oraz współudział w przygotowaniu awaryjnych ujęć wody,
a także ich ochrona przed skażeniami i zakażeniami,

3)     przygotowanie organizacyjne i rzeczowe rejonów zakwaterowania ludności na wypadek ewakuacji i rozśrodkowania oraz zabezpieczenia opuszczonych pomieszczeń mieszkalnych,

4)     opiniowanie i uwzględnianie, z właściwymi służbami, lokalizacji cmentarzysk
i mogilników w przypadku masowych zgonów, strat i epidemii oraz miejsc utylizacji odpadów w przypadku katastrof przemysłowych,

5)     sprawowanie nadzoru nad ochroną obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, niezbędnych do przetrwania ludności i funkcjonowania gminy,
w tym urządzeń energetycznych i wodnokanalizacyjnych,

6)     planowanie oraz organizowanie zabezpieczenia dokumentacji kartograficzno ­geodezyjnej dla potrzeb Urzędu oraz udostępnienie niezbędnych danych na potrzeby obronności.”;

8) w § 21 pkt dodaje się pkt 39 - 41 w następującym brzmieniu:

„39) przygotowywanie, organizację i prowadzenie szkoleń obronnych dla pracowników;

40) prowadzenie spraw związanych z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych;

41) realizacja innych obowiązków obronnych poprzez:

a)     podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji o skutkach obowiązywania stanu wojennego w sferze praw i obowiązków obywateli;

b)     zabezpieczenie środków łączności i środków poligraficznych przed niewłaściwym wykorzystaniem;

c)     organizowanie sił i środków niezbędnych do likwidacji skutków katastrof budowlanych,

d)     podejmowanie działań mających na celu zapewnienie w czasie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny dostaw wody dla celów przeciwpożarowych;

e)     organizowanie i koordynowanie zadań obronnych w komórkach organizacyjnych Urzędu i podległych jednostkach organizacyjnych;

f)       współudział w opracowywaniu i uaktualnieniu regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas pokoju i w czasie zagrożenia bezpieczeństwa państwa
i w czasie wojny, a także zakresów zadań w dziedzinie obronności pracowników Urzędu;

g)     prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi, a także, zapewnienie właściwej obsady personalnej stałego dyżuru Burmistrza;

h)     zapewnienia prawidłowej obsługi administracyjnej i organizacyjnej Burmistrza i Sekretarza w sprawach obronnych i obrony cywilnej;

i)        współudział w panowaniu i koordynowaniu zadań obronnych i obrony cywilnej pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta i Gminy, oraz jednostkami podległymi Burmistrzowi,

j)       zabezpieczenie środków łączności przed niewłaściwym wykorzystaniem;

k)      prowadzenie całokształtu spraw związanych prowadzeniem kwalifikacji wojskowej;

l)        przygotowywanie we współpracy ze stanowiskiem obsługującym Radę Miejską, projektów planów posiedzeń Rady Miejskiej dotyczących tematyki obronnej
i obrony cywilnej oraz przedstawienie ich na posiedzeniu Rady,

m)    przygotowywanie propozycji i rozwiązań w dziedzinie obronności i obrony cywilnej, w tym projektów regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas pokoju
i w czasie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz zarządzeń Burmistrza.”;

9) w § 22 pkt dodaje się ust. 4 w następującym brzmieniu: „4. współpraca w realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej.”;

10) w § 23 pkt dodaje się ust. 5 w następującym brzmieniu: „4. współpraca w realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej w szczególności w czasie pokoju opracowywanie projektów planu sieci szkół publicznych na terenie gminy oraz prowadzenie rejestru instytucji kultury.”;

11) dodaje się § 46a w brzmieniu: „§ 46a. Zadania realizowane przez Urząd w czasie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny określa „Regulamin Urzędu Miasta i Gminy w Osieku na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” wprowadzony odrębnym zarządzeniem”.

§ 2

W Zarządzeniu Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 15 marca 2005 r. w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku oraz ogłoszenia tekstu jednolitego załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszego Zarządzenia.

§ 3

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Administracyjno – Organizacyjnego.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik

do Zarządzenia Nr 50/09

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 07 sierpnia 2009 r. 

 

„Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku

 

Ilość etatów w ramach poszczególnych stanowisk pracy

 

1. Burmistrz Miasta i Gminy – 1 etat.

 

2. Sekretarz Miasta i Gminy – 1 etat.

 

3. Referat Finansowo - Księgowy (Fn) – 12 etatów:

1) Kierownik – Skarbnik Miasta i Gminy – 1 etat,

2) Zastępca Skarbnika Miasta i Gminy – 1 etat,

3) stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej – 2 etaty,

4) stanowisko pracy ds. podatków i opłat – 1 etat,

5) stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej szkół – 2 etat,

6) stanowisko pracy ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych – 1 etat,

7) stanowisko pracy ds. księgowości – 3 etaty,

8) stanowisko pracy ds. podatków – 1 etat.

 

4. Referat Budownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (BR) – 6 etatów:

1) Kierownik – 1 etat,

2) stanowisko pracy ds. planowania przestrzennego i budownictwa – 1 etat,

     3) stanowisko pracy ds. ochrony środowiska – 1 etat,

4) stanowisko pracy ds. gospodarki gruntami, rolnictwa i melioracji – 1 etat,

5) stanowisko pracy ds. drogownictwa – 1 etat,

6) stanowisko pracy ds. pozyskiwania funduszy unijnych – 1 etat.

 

5. Referat Administracyjno – Organizacyjny (Or) – 20 etatów:

1) Kierownik – 1 etat,

2) stanowisko pracy ds. kadr i organizacji pracy – 1 etat,

3) stanowisko pracy ds. prawno - administracyjnych – 1 etat,

4) stanowisko pracy ds. ochrony przeciwpożarowej, spraw społecznych i zaopatrzenia – 1 etat,

5) stanowisko pracy ds. obronnych i obrony cywilnej – 1 etat

6) sekretarka – 1 etat,

7) robotnik gospodarczy – 4 etaty,

8) kierowca – 2 etaty,

9) sprzątaczka – 3 etaty,

    10) dozorca – 2 etaty,

    11) archiwista – 1 etat,

    12) goniec – 2 etaty.

 

6. Urząd Stanu Cywilnego (USC)2 etaty:

1)     Kierownik USC – 1 etat,

     2)     stanowisko pracy ds. dowodów osobistych (SO) – 1 etat.

 

7. samodzielne stanowiska pracy – 1 etat:

1)     stanowisko pracy ds. oświaty, kultury i sportu (OK) – 1 etat”.