Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

 

ZARZĄDZENIE Nr 32/2013
Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 18 czerwca 2013 r.
w sprawie Regulaminu dofinansowania kosztów zadania pn. Usuwanie
 i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2013 roku – w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032”.
 
 
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594) w związku z realizacją „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” uchwalonym uchwałą Nr XXIII/205/12 Rady Miejskiej w Osieku z dnia 30 listopada 2012 roku, ustalam Regulamin dofinansowania kosztów zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2013 roku.
 
§ 1
1.         Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym dofinansowania całości kosztów zadania obejmującego:
1) demontaż pokryć dachowych, pakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków i posesji położonych na terenie Gminy Osiek,
2) pakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest    zalegających na posesjach położonych na terenie Gminy Osiek.
 
 
§ 2
1.     Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie zadania określonego w § 1 jest:
1) lokalizacja obiektu budowlanego w granicach administracyjnych Gminy Osiek,
2) złożenie wniosku o dofinansowanie zadania określonego w § 1 na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego regulaminu (druk - załączniki nr 1 lub 1a do niniejszego Regulaminu).
2.     Do wniosku należy załączyć:
1) kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (budynku, działki),
2) potwierdzenie zgłoszenia budowy nie wymagającego pozwolenia na budowę do Starostwa Powiatowego w Staszowie (na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót) lub kopii ważnego pozwolenia na budowę,
3) upoważnienie dla Wnioskodawcy do występowania w imieniu wszystkich współwłaścicieli w przypadku, gdy więcej niż jedna osoba ma uregulowany stosunek prawny do danego obiektu,
4) informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania (druk - załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r., Nr 8, poz. 31),
5) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
6) oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na kontrolę prac objętych wnioskiem przez pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Osieku.
3.     Druki wniosków o przyznanie dofinansowania dostępne będą w pok. nr 208 Urzędu Miasta i Gminy.
4.     Dokumenty składa się w jednym egzemplarzu. W przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów, dla stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.
5.     Rozpatrywane będą wnioski kompletne i złożone na formularzach, o których mowa w ust. 1.
6.     Wnioski należy składać w terminie do 15 lipca 2013 roku.
7.     Wnioski złożone po terminie będą rozpatrywane w przypadku nie wyczerpanego limitu środków uzyskanych z WFOŚiGW w Kielcach na dofinansowanie zadania pn. Usuwanie  i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2013 roku – w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” i z budżetu powiatu staszowskiego.
8.     Złożenie wniosku nie gwarantuje przyznania dofinansowania.
 
§ 3
1.     Burmistrz Miasta i Gminy Osiek powołuje Komisję ds. rozpatrywania złożonych wniosków.
2.     Komisja w ciągu 7 dni, na podstawie dokumentów wymienionych w §2 rozpatruje wniosek, kwalifikuje go do realizacji i wnioskuje do Burmistrza o wydanie zgody w sprawie przyznania dofinansowania (druk - załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu).
3.     O przyznaniu dofinansowania Wnioskodawcy powiadamiani są pisemnie.
 
§ 4
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminie ustalonym przez wyłonionego Wykonawcę z właścicielami nieruchomości wskazanych w wykazie nieruchomości objętych przedmiotem umowy z Wykonawcą, nie dłuższym niż do 31.10.2013r.
 
§ 5
      Zadanie dofinansowane będzie ze środków:
1)      pozyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Kielcach,
2)      pozyskanych z budżetu Powiatu Staszowskiego.
 
§ 6
1.     Dofinansowanie nie obejmuje wykonania dokumentacji technicznej.
2.     Dofinansowanie nie pokrywa kosztów zakupu i montażu nowych pokryć dachowych.
3.     Dofinansowanie nie obejmuje tych robót, które wnioskodawca wykonał we własnym zakresie.
4.     Dofinansowanie nie obejmuje obiektów, w których prowadzona jest działalność gospodarcza.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska.
 
§ 8
Zarządzenie podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.