Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

ZARZĄDZENIE Nr 4/14

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 21 stycznia 2014 roku

w sprawie Regulaminu dofinansowania kosztów zadania pn. Realizacja „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2014 roku

 

Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zmianami) w związku z realizacją „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” uchwalonym uchwałą Nr XXIII/205/12 Rady Miejskiej w Osieku z dnia 30 listopada 2012 roku, ustalam Regulamin dofinansowania kosztów zadania pn. Realizacja „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2014 roku

 

§ 1

Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, nie będącym przedsiębiorcami, dofinansowania kosztów obejmujących:

1) demontaż pokryć dachowych, pakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy Osiek,

2) pakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest    zalegających na posesjach położonych na terenie Gminy Osiek.

  

§ 2

1.     Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie zadania określonego w § 1 jest:

1) lokalizacja obiektu budowlanego w granicach administracyjnych Gminy Osiek,

2) złożenie wniosku o dofinansowanie zadania określonego w § 1 na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego regulaminu (druk - załączniki nr 1 lub 1a do niniejszego Regulaminu).

2.     Do wniosku należy załączyć:

1) kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (budynku, działki),

2) kopię potwierdzenia zgłoszenia budowy nie wymagającego pozwolenia na budowę do Starostwa Powiatowego w Staszowie (na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót) lub kopię ważnego pozwolenia na budowę wymaganego w przypadku rozbiórki budynku lub zmiany konstrukcji obiektu,

3) upoważnienie od współwłaścicieli dla Wnioskodawcy do występowania w ich imieniu w przypadku, gdy więcej niż jedna osoba ma uregulowany stosunek prawny do danego obiektu,

4) informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania
(druk - załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania
i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r., Nr 8, poz. 31),

5) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

6) oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na kontrolę prac objętych wnioskiem przez pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Osieku.

3.     Druki wniosków o przyznanie dofinansowania dostępne będą w pok. nr 208 Urzędu Miasta i Gminy oraz u sołtysów sołectw.

4.     Dokumenty składa się w jednym egzemplarzu. W przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów, dla stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.

5.     Rozpatrywane będą wnioski kompletne i złożone na formularzach, o których mowa w ust. 1.

6.     Wnioski należy składać w terminie do 28 lutego 2014 roku.

7.     Wnioski złożone po terminie będą rozpatrywane w przypadku nie wyczerpanego limitu środków uzyskanych przez gminę na dofinansowanie zadania pn. Realizacja „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2012-2032” polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek
w 2014 roku.

8.     Złożenie wniosku nie gwarantuje przyznania dofinansowania.

9.     Nie uwzględnienie wniosku nie rodzi po stronie składającego wniosek jakichkolwiek roszczeń.

 

§ 3

1.     Burmistrz Miasta i Gminy Osiek powołuje Komisję ds. rozpatrywania złożonych wniosków.

2.     Komisja na podstawie dokumentów wymienionych w §2 rozpatruje wniosek, kwalifikuje go do realizacji i wnioskuje do Burmistrza o wydanie zgody w sprawie przyznania dofinansowania (druk - załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu).

3.     O przyznaniu dofinansowania Wnioskodawcy powiadamiani są pisemnie.

 

§ 4

Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminie ustalonym przez wyłonionego Wykonawcę z właścicielami nieruchomości wskazanych w wykazie nieruchomości objętych przedmiotem umowy z Wykonawcą, nie dłuższym niż do 15.10.2014r.

 

§ 5

1.     Dofinansowanie nie obejmuje wykonania dokumentacji technicznej.

2.     Dofinansowanie nie pokrywa kosztów zakupu i montażu nowych pokryć dachowych.

3.     Dofinansowanie nie obejmuje tych robót, które wnioskodawca wykonał we własnym zakresie.

4.     Dofinansowanie nie obejmuje obiektów, w których prowadzona jest działalność gospodarcza.

 

§ 6

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska.

 

§ 7

Zarządzenie podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 1a

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3