Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść


ZARZĄDZENIE Nr 15/14

                                               Burmistrza Miasta i Gminy Osiek                                              

z dnia 19 marca 2014r.

w sprawie powołania Komisji Przetargowej do oceny i wyboru ofert przetargowych w przetargu nieograniczonym na wykonanie zadania pn.:
„Odbudowa drogi gminnej Suchowola przez wieś nr 4233005T od km 0+000 do km 0+500”

 

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn  zm. ) zarządza się co następuje:

 

 

§ 1

 

Powołuje się Komisję Przetargową do oceny i wyboru ofert w następującym składzie:

Piotr Świerk - Przewodniczący

Mariola Grygiel – Sekretarz

Grzegorz Nowak - Członek

 

§ 2

 

Komisja dokonuje oceny czy dostawcy lub wykonawcy spełniają wymagane warunki oraz ocenia oferty i proponuje wybór oferty najkorzystniejszej.

 

§ 3

 

Komisja Przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem Komisji Przetargowej, stanowiącym

załącznik Nr 1.

 

§ 4

 

Członkowie komisji przetargowej mają obowiązek rzetelnego i obiektywnego wykonywania powierzonych im czynności. W realizacji powierzonych czynności członkowie komisji kierują się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.

 

 

§ 5

 

Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania.

 

 

§ 6

 

Zamawiający zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

 

 

§ 7

 

Burmistrz, na wniosek Przewodniczącego Komisji, może zaprosić do udziału w pracach komisji inne osoby, jeśli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych. Osoby te występują w charakterze biegłych (rzeczoznawców).

 



§ 8

 

Ogłoszenie wyników przetargu nastąpi po zatwierdzeniu przez Burmistrza proponowanej przez Komisję Przetargową oferty najkorzystniejszej.

 

 

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 


                                                                                                Załącznik do

  Zarządzenia Nr 15/14

                                                                                                Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

                                                                                                z dnia 19 marca 2014r.

                                                                                                         

REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ

 

§1

 

1. Pracami komisji przetargowej kieruje przewodniczący, który zwołuje posiedzenia i czuwa nad ich przebiegiem, zarządza głosowanie nad wnioskami zgłaszanymi w czasie posiedzenia oraz organizuje pracę komisji.

2. Uczestnictwo w pracach komisji przetargowej odbywa się w ramach obowiązków pracowniczo-służbowych bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.

3. Komisja może obradować, gdy w posiedzeniu uczestniczy, co najmniej połowa jej składu osobowego (w tym przewodniczący), a wszyscy członkowie zostali zawiadomieni o posiedzeniu przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Zwołanie posiedzenia komisji bez dwudniowego wyprzedzenia jest możliwe, jeżeli dokończenie lub kontynuowanie obrad zostało przeniesione przez komisję przetargową na określony termin.

4. W razie rozbieżnych stanowisk w poszczególnych kwestiach, Komisja Przetargowa przeprowadza głosowanie wniosków i propozycji w głosowaniu jawnym i imiennym, zwykłą większością głosów. Członek komisji nie może wstrzymywać się od głosu. W przypadku równej ilości głosów oddanych „za” i „przeciw”, rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.

 

§2

 

1. Członkowie komisji przetargowej obowiązani są w szczególności:

- uczestniczyć w pracach komisji przetargowej,

- wypełniać obowiązki członka komisji przetargowej sumiennie i starannie oraz z całkowitą bezstronnością, przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów prawa i postanowień niniejszego regulaminu,

- wykonywać polecenia organizacyjne przewodniczącego komisji i przestrzegać przyjętego w komisji porządku pracy,

- dopełnić niezwłocznie czynności warunkujących wyłączenie z prac komisji w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 17 ustawy prawo zamówień publicznych, zwaną dalej ustawą p.z.p.

- doskonalić znajomość przepisów prawa o zamówieniach publicznych, zwłaszcza na bieżąco zaznajamiać się ze zmianami w aktach normatywnych.

2. Odwołanie członka komisji przetargowej może nastąpić wyłącznie w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków oraz w sytuacji, o której mowa w art. 17 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także, jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.

 

§3

 

1. Tytułem podziału ról w komisji funkcjonują:

- przewodniczący

- sekretarz

- pozostali członkowie.

2. Jeżeli zachodzi potrzeba zasięgnięcia wiadomości specjalnych komisja przetargowa może wystąpić do Burmistrz Miasta i Gminy z wnioskiem o powołanie biegłego.

3.  Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:

-          wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,

-  zapewnienie należytego toku i porządku postępowania o zamówienie publiczne w szczególności poprzez podział między członków komisji zadań podejmowanych w trybie roboczym oraz ich koordynacja,

-  odebranie oświadczeń członków komisji zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy p. z. p.

- dopełnienie obowiązków związanych z wyłączeniem członka komisji zgodnie z, art. 17   ustawy p.  z. p.

- informowanie Burmistrz Miasta i Gminy o wszelkich problemach związanych z pracami komisji,

- wnioskowanie do Burmistrza Miasta i Gminy  w imieniu komisji o zatwierdzenie wszelkich jej czynności wymagających jego aprobaty bądź nadania im skuteczności prawnej.

4.  Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:

- niezwłoczne założenie po powołaniu komisji protokołu postępowania i prowadzenie go zgodnie z wymaganiami art. 96 ust. 1 ustawy p. z. p., rzetelnie i wyczerpująco

- protokołowanie posiedzeń komisji i przedkładanie stosownego protokołu do zatwierdzenia 

  Staroście,

- przyjmowanie ofert i innej korespondencji oraz kierowanie jej do przewodniczącego komisji,

- protokołowanie przebiegu otwarcia ofert,

- protokołowanie negocjacji w ramach procedury negocjacji z ogłoszeniem i bez ogłoszenia lub procedury udzielania zamówienia z wolnej ręki,

- czuwanie nad prawidłową realizacją zasady jawności postępowania, a zwłaszcza udostępnianie protokołu wraz z całą dokumentacją zainteresowanym osobom. Udostępnienie tych dokumentów następuje na pisemny wniosek osoby zainteresowanej

- wykonywanie innych obowiązków według prawa i poleceń przewodniczącego komisji.

5. W przypadku nieobecności sekretarza w posiedzeniu komisji jego funkcję pełni członek komisji wyznaczony przez przewodniczącego,

6. Pozostali członkowie komisji wykonują zadania przydzielone im przez przewodniczącego komisji, stosownie do ich kwalifikacji i doświadczenia.

 

§4

 

Do obowiązków komisji przetargowej w zakresie przygotowania postępowania o zamówienie publiczne należy w szczególności:

- przedstawienie Burmistrzowi propozycji trybu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z uzasadnieniem.

- przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert albo zapytania o cenę,

- propozycji zaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotu, z którym mają być prowadzone rokowania,

- przygotowanie ogłoszeń właściwych dla danego typu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

- przygotowanie projektów innych wymaganych dokumentów, w szczególności wniosków Burmistrza Miasta i Gminy do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą
p. z. p.

-przedłożenie Burmistrzowi Miasta i Gminy do zatwierdzenia projektów dokumentów, których mowa w niniejszym paragrafie.

§ 5

 

Do zadań komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania należy w szczególności:

- prowadzenie negocjacji albo rokowań z wykonawcami, w przypadku, gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji albo rokowań,

- otwarcie ofert,

- ocenienie spełniania warunków stawianych wykonawcom oraz przygotowanie wniosku do Starosty  o wykluczenie dostawców lub wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy p. z.p.

- badanie ofert

- przygotowanie wniosku do Burmistrza Miasta i Gminy o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych w

  art.89 ust. 1 ustawy p. z.p.

- ocena ofert nie podlegających odrzuceniu,

- przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej

- przygotowanie wystąpienia do Burmistrza Miasta i Gminy  o unieważnienie postępowania

- przyjmowanie i analiza wnoszonych protestów wraz z przygotowaniem projektu odpowiedzi

   na protest.

 

§6

 

1. Powiadomienia wykonawcy o wyborze jego oferty oraz wszelkich czynności bezpośrednio poprzedzających zawarcie umowy dokonuje Burmistrz Miasta i Gminy,  bądź  osoba przez niego upoważniona.

2. Komisja kończy swoje prace z dniem zawarcia umowy o zamówienie publiczne, dla  udzielenia, którego została powołana lub z dniem unieważnienia postępowania.

 

§7

 

Wszystkie informacje uzyskane przez członków komisji lub na jej zlecenie objęte są tajemnicą służbową.

  

§8

 

1.Każda osoba, która wykonuje prace w komisji przetargowej, pono­si odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów pu­blicznych, tzn. przewodniczący komisji oraz jej członkowie z zastrzeżeniem pkt.2.

2.Odpowiedzialność za określenie przedmiotu lub warunków zamówienia publicznego w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji ponosi członek komisji, będący pracownikiem komórki organizacyjnej, do której zakresu zadań należy, realizacja zadania objętego przedmiotowym zamówieniem.

3. Polecenia i decyzje dotyczące procedur zamówień publicznych wy­dawane są w formie pisemnej.

4. Przewodniczący komisji, po otrzymaniu polecenia wykonania czynności od kierownika zamawiającego i stwierdze­niu, że narusza ono dyscyplinę finansów publicznych, ma pra­wo złożyć pisemne zastrzeżenie.

5. W przypadku potwierdzenia przez kierownika zamawiającego na pi­śmie lub nie odwołania tegoż polecenia przewodniczący komi­sji przetargowej nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w ten sposób naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

6. Członek komisji, otrzymując polecenie wykonania czynności, która jego zdaniem narusza dyscyplinę finansów publicznych, ma prawo złożyć na ręce przewodniczącego pisemne zastrze­żenie. W takim przypadku odpowiedzialnością tą obarczony zo­staje przewodniczący komisji.

 

§9 

Czynnością komisji naruszającą dyscyplinę finansów publicz­nych będzie:

1) propozycja trybu udzielenia zamówienia publicznego z naru­szeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, doty­cząca przesłanek wyboru trybu;

2) niedopełnienie obowiązku przygotowania ogłoszenia o zamówieniu;

3) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania o udzielenie za­mówienia publicznego bez uzyskania wymaganej zgody Preze­sa Urzędu Zamówień Publicznych;

4) opis przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z art. 29 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;

5) określenie warunków udziału w postępowaniu w sposób sprzeczny z art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;

6) dokonanie naruszeń przepisów o zamówieniach publicznych mających wpływ na wynik postę­powania o udzielenie zamówienia publicznego;

7) dokonanie oceny spełniania warunków z naruszeniem zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności niezgodnie z treścią ogłoszenia o postępowaniu i/lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia;                                        ,

8) dokonanie oceny ofert w oparciu o kryteria inne niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

9) złożenie propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty z narusze­niem ustawy Prawo zamówień publicznych;

10) złożenie propozycji unieważnienia postępowania z narusze­niem ustawy Prawo zamówień publicznych;

11) złożenie propozycji podpisania umowy z wykonawcą, który nie został wybrany zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;

12) przedstawienie kierownikowi zamawiającego do podpisu umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu;

13) niezłożeni oświadczeń wymaganych przepisami ustawy Pra­wo zamówień publicznych;

14) niezłożeni wniosku o wyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez członka komisji, który podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17
ust. 1 u. P z p.