Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010

Treść

Uchwała Nr XXXVIII/254/10xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Rady Miejskiej w 0sieku

z dnia 30 czerwca 2010 roku

 

w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

 

             Na podstawie art. 234 i  art. 236 ust.5  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,  poz. 1240z póż. zm) Rada  Miejska w 0sieku uchwala, co następuje:

 

   § 1.

Burmistrz Miasta i Gminy opracowuje i przedstawia Radzie Miejskiej projekt budżetu opracowany według trybu prac określonych niniejszą uchwałą.

 

§ 2.

1.Kierownicy podległych jednostek budżetowych , samorządowych instytucji kultury, samorządowego zakładu budżetowego  oraz kierownicy referatów Urzędu Miasta i Gminy oraz samodzielne stanowiska pracy opracowują i przedkładają Skarbnikowi w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy :

1)plan rzeczowy zadań inwestycyjnych , który powinien zawierać : nazwę zadania ,okres realizacji wraz z kalkulacją ;

2)projekty planów dochodów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej ( dział , rozdział i paragraf);

3)projekty planów wydatków w podziale na wydatki bieżące i majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej ( dział , rozdział i paragraf);

4)projekt planu przychodów i wydatków zakładu budżetowego;

5)projekty planów dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych.

2.Radni ,przedstawiciele jednostek pomocniczych(sołectw i osiedla ) , mieszkańcy w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy mogą składać do Burmistrza Miasta i Gminy wnioski dotyczące wprowadzenia zadań do budżetu gminy.

3.Wnioski są rejestrowane w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy.

 

§ 3.

Skarbnik w oparciu o przedłożone materiały i wnioski , a także obliczone  szacunkowo kwoty dochodów własnych gminy , projektów dotacji celowych na realizację zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej , subwencji z budżetu państwa , a także projektów dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków – w szczegółowości dział , rozdział    i paragraf do projektu budżetu w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 4.

 

1.Komisja Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego, Gospodarki Finansowej , Handlu , Usług i Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i 0chrony Konsumenta oraz Współpracy z Kopalnią i Zakładami Chemicznymi Siarki „Siarkopol” w Grzybowie  w terminie 14 dni  od daty otrzymania materiałów odbywa  posiedzenie , na którym  formułuje na piśmie opinie o projekcie budżetu i przedstawia Burmistrzowi.

2. W posiedzeniu Komisji opiniującej projekt budżetu mogą uczestniczą radni niebędący członkami tej komisji, którzy mogą zabierać głos w dyskusji i  składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.

 

§ 5.

 

Wprowadzenie zmian w projekcie uchwały budżetowej powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy przysługuje wyłącznie Burmistrzowi Miasta i Gminy.

 

§ 6.

 

1)Plan dochodów i wydatków Rada Miejska uchwala w szczegółowości : dział; rozdział

 i paragraf klasyfikacji budżetowej.

2) Określa się następującą szczegółowość projektu budżetu:

1)w zestawieniu tabelarycznym dochodów budżetu szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów  z podziałem na dochody bieżące i majątkowe,

2)w zestawieniu tabelarycznym wydatków budżetu  szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów  z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe

 

§ 7.

 

Do projektu uchwały dołącza się :

1)objaśnienia,

2)wieloletnia prognozę finansową.

 

§ 8.

 

Objaśnienia do projektu budżetu winny zawierać:

1)w zakresie dochodów – szczegółowe omówienie poszczególnych źródeł dochodów i ich kalkulacji,

2)w zakresie wydatków – szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:

a)wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetu z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych   od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,

b)dotacji udzielanych z budżetu,

c)wydatków na inwestycje,

d)wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom,

e)omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu  budżetowego oraz rozchodów związanych z ewentualnymi spłatami   zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego

 i pożyczek,

f)w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł   przychodów oraz wydatków,

g)informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmujących między innymi:

-nazwę zadania inwestycyjnego i okres realizacji,

-łączne koszty finansowe,

-planowane wydatki w danym roku ;

-wskazanie jednostki organizacyjnej realizującej program lub koordynującej wykonanie programu.

 

 

 

§ 9.

 

Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:

1.odczytanie projektu uchwały;

2.przedstawienie opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego, Gospodarki Finansowej , Handlu , Usług i Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i 0chrony Konsumenta oraz Współpracy z Kopalnią i Zakładami Chemicznymi Siarki „Siarkopol” w Grzybowie

3.odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

4.dyskusja nad projektem uchwały budżetowej;

5.głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

 

   § 10.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek. 

 

§ 11.

 

Traci moc uchwała nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w 0sieku  z dnia 24 września 2007 roku w sprawie: określenia procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy 0siek oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi  budżetu       

 

§ 12.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

 

 

Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXXVIII/254/10 Rady Miejskiej w 0sieku

z dnia 30 czerwca 2010 roku

w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

 

 

 

         W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku nowej ustawy o finansach publicznych, która likwiduje dotychczasowy tryb ustalania układu wykonawczego budżetu przez organ wykonawczy zachodzi konieczność określenia planu dochodów i wydatków budżetu gminy w pełnej szczegółowości.

         Przepisy art.235 i 236 ustawy o finansach publicznych określają, w jakiej szczegółowości  w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego określa się kwoty, przy czym organ stanowiący może ustalić większą szczegółowość.