Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010
Treść
Uchwała Nr XXXVIII/254/10xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w 0sieku
z dnia 30 czerwca 2010 roku
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Na podstawie art. 234 i art. 236 ust.5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240z póż. zm) Rada Miejska w 0sieku uchwala, co następuje:
§ 1.
Burmistrz Miasta i Gminy opracowuje i przedstawia Radzie Miejskiej projekt budżetu opracowany według trybu prac określonych niniejszą uchwałą.
§ 2.
1.Kierownicy podległych jednostek budżetowych , samorządowych instytucji kultury, samorządowego zakładu budżetowego oraz kierownicy referatów Urzędu Miasta i Gminy oraz samodzielne stanowiska pracy opracowują i przedkładają Skarbnikowi w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy :
1)plan rzeczowy zadań inwestycyjnych , który powinien zawierać : nazwę zadania ,okres realizacji wraz z kalkulacją ;
2)projekty planów dochodów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej ( dział , rozdział i paragraf);
3)projekty planów wydatków w podziale na wydatki bieżące i majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej ( dział , rozdział i paragraf);
4)projekt planu przychodów i wydatków zakładu budżetowego;
5)projekty planów dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych.
2.Radni ,przedstawiciele jednostek pomocniczych(sołectw i osiedla ) , mieszkańcy w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy mogą składać do Burmistrza Miasta i Gminy wnioski dotyczące wprowadzenia zadań do budżetu gminy.
3.Wnioski są rejestrowane w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy.
§ 3.
Skarbnik w oparciu o przedłożone materiały i wnioski , a także obliczone szacunkowo kwoty dochodów własnych gminy , projektów dotacji celowych na realizację zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej , subwencji z budżetu państwa , a także projektów dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków – w szczegółowości dział , rozdział i paragraf do projektu budżetu w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4.
1.Komisja Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego, Gospodarki Finansowej , Handlu , Usług i Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i 0chrony Konsumenta oraz Współpracy z Kopalnią i Zakładami Chemicznymi Siarki „Siarkopol” w Grzybowie w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów odbywa posiedzenie , na którym formułuje na piśmie opinie o projekcie budżetu i przedstawia Burmistrzowi.
2. W posiedzeniu Komisji opiniującej projekt budżetu mogą uczestniczą radni niebędący członkami tej komisji, którzy mogą zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.
§ 5.
Wprowadzenie zmian w projekcie uchwały budżetowej powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy przysługuje wyłącznie Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 6.
1)Plan dochodów i wydatków Rada Miejska uchwala w szczegółowości : dział; rozdział
i paragraf klasyfikacji budżetowej.
2) Określa się następującą szczegółowość projektu budżetu:
1)w zestawieniu tabelarycznym dochodów budżetu szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe,
2)w zestawieniu tabelarycznym wydatków budżetu szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe
§ 7.
Do projektu uchwały dołącza się :
1)objaśnienia,
2)wieloletnia prognozę finansową.
§ 8.
Objaśnienia do projektu budżetu winny zawierać:
1)w zakresie dochodów – szczegółowe omówienie poszczególnych źródeł dochodów i ich kalkulacji,
2)w zakresie wydatków – szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:
a)wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetu z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,
b)dotacji udzielanych z budżetu,
c)wydatków na inwestycje,
d)wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom,
e)omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego
i pożyczek,
f)w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł przychodów oraz wydatków,
g)informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmujących między innymi:
-nazwę zadania inwestycyjnego i okres realizacji,
-łączne koszty finansowe,
-planowane wydatki w danym roku ;
-wskazanie jednostki organizacyjnej realizującej program lub koordynującej wykonanie programu.
§ 9.
Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:
1.odczytanie projektu uchwały;
2.przedstawienie opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego, Gospodarki Finansowej , Handlu , Usług i Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i 0chrony Konsumenta oraz Współpracy z Kopalnią i Zakładami Chemicznymi Siarki „Siarkopol” w Grzybowie
3.odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4.dyskusja nad projektem uchwały budżetowej;
5.głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 10.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek.
§ 11.
Traci moc uchwała nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w 0sieku z dnia 24 września 2007 roku w sprawie: określenia procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy 0siek oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
§ 12.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXXVIII/254/10 Rady Miejskiej w 0sieku
z dnia 30 czerwca 2010 roku
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku nowej ustawy o finansach publicznych, która likwiduje dotychczasowy tryb ustalania układu wykonawczego budżetu przez organ wykonawczy zachodzi konieczność określenia planu dochodów i wydatków budżetu gminy w pełnej szczegółowości.
Przepisy art.235 i 236 ustawy o finansach publicznych określają, w jakiej szczegółowości w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego określa się kwoty, przy czym organ stanowiący może ustalić większą szczegółowość.