Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010

Treść

Uchwała Nr XXIV/163/09xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 9 marca 2009 roku

 

w sprawie określenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)  Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Ustala się następujące stawki jednostkowe dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok:

 

1)     w wysokości 9,01zł miesięcznie do każdej zawartej umowy na wywóz nieczystości stałych z gospodarstw domowych;

2)     w wysokości 1,38 zł do 1m2 powierzchni parku – koszenie trawnika;

3)     w wysokości 3,88 zł miesięcznie do 1m3 ścieków odprowadzanych do gminnej kanalizacji.

§ 2

 

Dotacja przedmiotowa będzie finansowana z dochodów własnych gminy

na 2009 rok.

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

UZASADNIENIE

DO UCHWAŁY Nr XXIV/163/09

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 9 marca 2009 roku

 

w sprawie określenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok.

 

Zakład Gospodarki Komunalnej w Osieku przedstawił kalkulację kosztów związanych ze zbiórką nieczystości stałych, koszeniem parku w Osieku oraz oczyszczaniem ścieków.

 

  1. Zbiórka nieczystości stałych:

 

    monitoring (badanie) wód podziemnych –  2 x 2450 zł =  4900,00 zł

    odkażanie wapnem, deratyzacja – 4 x 600zł = 2400,00 zł.

    opłata środowiskowa – (55 ton śmieci m-c x 100zł)x 12 m-c = 66000 zł

    pracownik 4 osoby – 78000,00 zł

    ciągnik 7godz. x 12 wyjazdów w m-c x 12 m-c x 74,47zł za godz. pracy

    ciągnika = 75065,76

    praca spycharki – 6 x 1500zł = 9000zł

 

Razem: 4900,00zł+2400,00zł+66000,00zł+78000,00zł+75065,76zł+9000,00zł = 235365,76zł.

 

1400 zawartych umów z gospodarstwami domowymi x 5,00zł x 12 miesięcy = 84000,00zł rocznie

235365,76zł – 84000,00zł = 151365,76zł

151365,76zł / 1400 umów = 108,12zł rocznie

      108,12zł / 12 miesięcy = 9,01zł miesięcznie

 

  1. Utrzymanie powierzchni parku – koszenie trawnika:

 

5 miesięcy x 2 koszenia w miesiącu x 8godz. x 31,55zł/godz.  pracy kosiarki = 2524,00zł / praca kosiarki/

 

5m-cy x 2 razy w m-cu prace porządkowe x 8godz. x 21,90zł/godz. praca pracownika = 1752,00zł.

 

 

Razem: 2524,00zł + 1752,00zł = 4276,00zł rocznie

4276,00zł / 3090m2 powierzchnia parku =1,38zł/m2

 

 

  1. Oczyszczanie ścieków:

 

Wynagrodzenie pracowników:

6 osób - 135891,00zł rocznie

energia – 51450,00zł rocznie

materiały eksploatacyjne (worki, polielektrolit, oleje, smary)-9000,00zł

usługi remontowe -  20442,71zł.

opłata za korzystanie ze środowiska – 4400,00zł rocznie

opłata za analizę ścieków i osadu: 3000,00zł rocznie

Razem: 224183,71zł. rocznie

Ilość ścieków oczyszczanych: 25817m3 rocznie

25817m3 x 4,80zł/m3(cena ścieków zgodnie z taryfą) = 123921,60zł.

224183,71zł. (roczny koszt eksploatacji oczyszczalni) – 123921,60zł.=

 = 100262,11zł

100262,11zł./ 25817m3 = 3,88zł/m3

 

     Stawki jednostkowe zostały ustalone w oparciu o przedstawioną wyżej kalkulację kosztów na wywóz nieczystości stałych, utrzymanie powierzchni parku oraz oczyszczania ścieków.

          Zgodnie z art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach

      publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104) dotacja z budżetu jednostki samorządu

      terytorialnego dla zakładów budżetowych ma charakter przedmiotowy

 i kalkulowana jest według stawek jednostkowych określonych przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.

Biorąc powyższe pod uwagę podjęcie uchwały jest zasadne.