Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014
Treść
Uchwała Nr V/36/11xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 23 marca 2011 r.
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.1), oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Członków Zespołu Interdyscyplinarnego, zwanego dalej Zespołem, Burmistrz Miasta i Gminy Osiek powołuje spośród osób zgłoszonych przez uprawnione jednostki, instytucje oraz organizacje w liczbie:
1) 3 przedstawicieli Ośrodka Pomocy Społecznej;
2) przedstawiciel Gminnej Komisji Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
3) przedstawiciel oświaty;
4) przedstawiciel ochrony zdrowia;
5) przedstawiciel Policji;
6) przedstawiciel organizacji pozarządowych;
7) kurator sądowy .
2. Burmistrz Miasta i Gminy Osiek zaprasza do pracy w Zespole przedstawicieli prokuratury oraz przedstawicieli innych podmiotów niż określone w ust. 1 działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
3. Wskazanie kandydatów do zespołu następuje w drodze wystąpienia Burmistrza Miasta i Gminy do podmiotów, o których mowa w ust. 1 i 2.
4. Powołanie Zespołu następuje w drodze zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek.
§ 2. Burmistrz Miasta i Gminy Osiek odwołuje członka Zespołu:
1) na jego wniosek;
2) na wniosek podmiotu, którego jest przedstawicielem;
3) na wniosek przewodniczącego Zespołu;
w trybie właściwym dla jego powołania.
§ 3. 1. Pierwsze posiedzenie Zespołu celem dokonania wyboru przewodniczącego zwołuje Burmistrz Miasta i Gminy Osiek w terminie do 30 dni od daty zawarcia porozumień z podmiotami, o których mowa w § 1 ust. 1 i 2. Na pierwszym posiedzeniu Zespołu na wniosek przewodniczącego wybierany jest także zastępca przewodniczącego.
2. Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 2 członków Zespołu, wskazując termin, miejsce oraz cel posiedzenia Zespołu, o czym powiadamia członków Zespołu, nie później niż na 5 dni przed terminem posiedzenia. W przypadkach uzasadnionych pilną potrzebą pięciodniowy termin zawiadomienia o posiedzeniu zespołu może zostać skrócony.
3. Miejscem spotkań Zespołu jest siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku lub miejsce wskazane przez przewodniczącego.
4. Prace Zespołu są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu Zespołu bierze udział co najmniej połowa jego członków.
5. Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który zawiera w szczególności: informację o składzie Zespołu uczestniczącym w posiedzeniu, opis przebiegu posiedzenia oraz podjęte decyzje.
6. Zespół może tworzyć grupy robocze. W skład grupy roboczej mogą wchodzić członkowie Zespołu, a także osoby spoza zespołu.
7. Posiedzenia Zespołu mogą się odbywać z udziałem poszczególnych grup roboczych.
8. Liczebność grupy roboczej określa Zespół w zależności od potrzeb i indywidualnego przypadku.
9. Grupy robocze informują Zespół o wynikach swojej pracy.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do uchwały nr V/36/11
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 23 marca 2011 r.
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na gminę obowiązek tworzenia Gminnego Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, w tym opracowanie i realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie.
Zgodnie art. 9a ust. 15 cytowanej ustawy rada gminy w drodze uchwały określa tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania. Prawidłowe funkcjonowanie zespołu zapewni właściwą realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, co miano na względzie przygotowując projekt niniejszej uchwały.