Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014

Treść

Uchwała Nr III/15/10xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 29 grudnia 2010 r.

w sprawie powołania Komisji  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa.

 

 

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)oraz § 37 ust.1  Statutu  Miasta i Gminy Osiek uchwalonego Uchwałą Nr X/54/2003 Rady Miejskiej  w Osieku  z dnia 25 sierpnia 2003 roku (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego z 2003r. Nr 236, poz 2219 z późn. zm.) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:

 

§ 1

         Powołuje się  stałą komisję Rady Miejskiej w Osieku pod nazwą Komisja Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa .

§ 2

         Do zakresu działania  Komisji  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa należy  w szczególności:

1)     funkcjonowanie handlu, usług, rzemiosła;

2)     promocja gospodarcza Gminy, promocja i współpraca z władzami samorządowymi z innych gmin;

3)     gospodarka zasobami mieszkaniowymi;

4)     targowiska i place targowe;

5)     opiniowanie umów dotyczących udziału Gminy w fundacjach, spółkach i programach gospodarczych;

6)     utrzymanie dróg gminnych, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;

7)     ochrony przeciwpowodziowej;

8)     zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku;

9)     inicjowanie działań na rzecz lepszego funkcjonowania infrastruktury komunalnej, zaopatrzenia w dziedzinie usług  komunalnych i ochrony środowiska;

10) opiniowanie planów inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem  ich uciążliwości dla otoczenia;

11) utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej;

12) rolnictwo;

13) opiniowanie opracowań z zakresu planowania przestrzennego.

 

§ 3

         Ustala się następujący skład osobowy Komisji  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego  i Rolnictwa:

1)     Borkowski Dariusz;

2)     Bednarski Piotr;

3)     Kabata Robert;

4)     Jońca Stanisław;

 

§4

         Regulamin działania  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa określa załącznik do niniejszej uchwały.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Uzasadnienie

do Uchwały Nr III/15/10

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 29 grudnia 2010 r.

w sprawie powołania Komisji  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa.

 

 

        

         Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym rada gminy ze swojego grona może powoływać stałe komisje, ustalając ich przedmiot działania oraz skład osobowy. Zgodnie  § 37 ust.1  Statutu  Miasta i Gminy Osiek,  Rada zatwierdza skład osobowy, zakres i regulamin działania stałych komisji.

         Wobec powyższego podjęcie uchwały jest zasadne.

 

 

Załącznik do Uchwały Nr III/15/10

Rady Miejskiej w Osieku

z dnia 29 grudnia 2010 r.

 

Regulamin

działania  Komisji  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa.

 

§1

 

Komisja  Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa zwana dalej Komisją podlega tylko Radzie i działa wyłącznie na jej zlecenie.

 

§2

 

Komisja działa na podstawie zatwierdzonego przez Radę planu pracy.

 

§3

 

Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu w głosowaniu jawnym.

 

§4

 

 

Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.

 

§5

 

1.      Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Rady.

2.      Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera spośród swoich członków Przewodniczącego Komisji.

3.      Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego komisji  z własnej inicjatywy, na wniosek  2 członków komisji lub na wniosek Przewodniczącego Rady.

4.      O planowanym posiedzeniu i proponowanym porządku obrad przewodniczący komisji zawiadamia członków oraz osoby zaproszone w terminie co najmniej 5 dni przed planowanym posiedzeniem.

5.      W przypadkach uzasadnionych pilną potrzebą  5 – dniowy  termin zawiadomienia  o posiedzeniu komisji może zostać skrócony.

6.      W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni nie będący członkami komisji oraz inne osoby, których obecność jest uzasadniona ze względu na przedmiot rozpatrywanej sprawy.

7.      Komisja może odbywać wspólne posiedzenia z innymi komisjami Rady.

 

 

§6

 

1.      Z obrad komisji sporządzony jest protokół.

2.      Protokół powinien zawierać:

1)     stwierdzenie prawomocności obrad oraz nazwiska członków komisji uczestniczących w posiedzeniu komisji;

2)     porządek obrad;

przebieg posiedzenia, w tym główne tezy wystąpień i wyniki głosowania.