Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014
Treść
Uchwała Nr III/14/10xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 29 grudnia 2010 r.
w sprawie powołania Komisji Budżetu
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 37 ust.1 Statutu Miasta i Gminy Osiek uchwalonego Uchwałą Nr X/54/2003 Rady Miejskiej w Osieku z dnia 25 sierpnia 2003 roku (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego z 2003r. Nr 236, poz 2219 z późn. zm.) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:
§ 1.
Powołuje się stałą komisję Rady Miejskiej w Osieku pod nazwą Komisja Budżetu.
§ 2.
Do zadań Komisji Budżetu należy w szczególności:
1) przedstawianie Radzie opinii i wniosków oraz propozycji rozstrzygnięć w sprawach finansowych;
2) opiniowanie projektu budżetu Gminy;
3) przeprowadzanie analizy sprawozdań z realizacji budżetu i sporządzanie opinii dla Rady;
4) opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej związanych z zobowiązaniami i wierzytelnościami finansowymi;
5) opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących podatków lokalnych oraz opłat i cen za usługi komunalne.
§ 3.
Ustala się następujący skład osobowy Komisji Budżetu:
1) Durma Jolanta;
2) Mierzyński Zdzisław;
3) Jarkowski Tadeusz;
4) Pargieła Roman.
§ 4.
Regulamin działania Komisji Budżetu określa załącznik do niniejszej uchwały.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr III/14/10
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 29 grudnia 2010 r.
Regulamin
działania Komisji Budżetu.
§1
Komisja Budżetu zwana dalej Komisją podlega tylko Radzie i działa wyłącznie na jej zlecenie.
§2
Komisja działa na podstawie zatwierdzonego przez Radę planu pracy.
§3
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu w głosowaniu jawnym.
§4
Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
§5
1. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Rady.
2. Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera spośród swoich członków Przewodniczącego Komisji.
3. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego komisji z własnej inicjatywy, na wniosek 2 członków komisji lub na wniosek Przewodniczącego Rady.
4. O planowanym posiedzeniu i proponowanym porządku obrad przewodniczący komisji zawiadamia członków oraz osoby zaproszone w terminie co najmniej 5 dni przed planowanym posiedzeniem.
5. W przypadkach uzasadnionych pilną potrzebą 5 – dniowy termin zawiadomienia o posiedzeniu komisji może zostać skrócony.
6. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni nie będący członkami komisji oraz inne osoby, których obecność jest uzasadniona ze względu na przedmiot rozpatrywanej sprawy.
7. Komisja może odbywać wspólne posiedzenia z innymi komisjami Rady.
§6
1. Z obrad komisji sporządzony jest protokół.
2. Protokół powinien zawierać:
1) stwierdzenie prawomocności obrad oraz nazwiska członków komisji uczestniczących w posiedzeniu komisji;
2) porządek obrad;
3) przebieg posiedzenia, w tym główne tezy wystąpień i wyniki głosowania.
Uzasadnienie
do Uchwały Nr III/14/10
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 29 grudnia 2010 r.
w sprawie powołania Komisji Budżetu
Zgodnie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym rada gminy ze swojego grona może powoływać stałe komisje, ustalając ich przedmiot działania oraz skład osobowy. Zgodnie § 37 ust.1 Statutu Miasta i Gminy Osiek, Rada zatwierdza skład osobowy, zakres i regulamin działania stałych komisji.
Wobec powyższego podjęcie uchwały jest zasadne.