Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2010 - 2014
Treść
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Uchwała Nr III/9/10
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 29 grudnia 2010 r.
w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r., Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity z 2010, Dz. U. Nr 234, poz. 1536) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej składanych Gminie Osiek przez jej mieszkańców bezpośrednio, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wskazanych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej w dalszej części uchwały „ustawą”.
2. W ramach inicjatywy lokalnej mogą być realizowane zadania publiczne wymienione w art. 19b ust. 1 ustawy.
§ 2. 1. Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę i opis zadania publicznego realizowanego w ramach inicjatywy lokalnej oraz termin jego realizacji;
2) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego realizowanego w ramach inicjatywy lokalnej, miejsce jego wykonywania, wraz z propozycją harmonogramu realizacji;
3) opis wcześniejszej działalności grupy inicjatywnej w zakresie realizacji zadania publicznego objętego wnioskiem;
4) określenie liczby osób, którym służyć będzie realizacja zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej;
5) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, w tym:
a) całkowity koszt,
b) wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz planowany sposób jej wydatkowania,
c) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, zapewniających wykonanie zadania oraz o posiadanych własnych środkach i wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację tego zadania z innych źródeł;
6) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną bądź organizację pozarządową lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 ustawy wraz z podpisami.
2. Do wniosku o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej należy dołączyć:
1) w przypadku wniosku złożonego za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy:
a) statut,
b) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego bądź potwierdzenie wpisu do innego rejestru (ewidencji),
c) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika),
d) oświadczenie o braku zaległości w zapłacie należności publicznoprawnych,
2) w przypadku wniosku złożonego bezpośrednio przez mieszkańców – pisemne oświadczenie wszystkich uczestników potwierdzające ich zaangażowanie w realizację zadania publicznego oraz wskazujące osobę lub osoby, przez które będą reprezentowane.
3. Złożone wnioski będą rozpatrywane w ramach posiadanych środków finansowych w budżecie Miasta i Gminy Osiek.
§ 3. Wnioski, o których mowa w § 2, należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Osieku
§ 4. 1. Decyzję o dofinansowaniu wniosku o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy Osiek, na podstawie opinii referatu merytorycznego.
2. Oceny wniosku dokonuje się biorąc pod uwagę następujące kryteria szczegółowe:
1) znaczenia inicjatywy lokalnej dla realizacji celów Miasta i Gminy Osiek;
2) wysokości środków zaplanowanych w budżecie Miasta i Gminy Osiek na dofinansowanie;
3) oceny kalkulacji kosztów realizacji zadania i możliwości jego realizacji przez wnioskodawcę;
4) wkładu własnego grupy inicjatywnej w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej (środków finansowych zgromadzonych przez grupę inicjatywną, robocizny świadczonej przez uczestników inicjatywy lokalnej, świadczeń rzeczowych).
§ 5. 1. Warunkiem realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej jest zawarcie umowy na realizację przedsięwzięcia w ramach inicjatywy lokalnej pomiędzy Gminą Osiek a wnioskodawcą.
2. Umowa w szczególności powinna zawierać:
1) szczegółowy opis współfinansowanego zadania publicznego oraz termin wykonania inicjatywy;
2) wysokość kwoty współfinansowania Miasta i Gminy Osiek i tryb płatności;
3) udział własny wnioskodawcy;
4) obowiązek realizacji zadania w danym roku budżetowym;
5) tryb kontroli wykonywania zadania;
6) termin i sposób rozliczenia realizacji zadania;
7) regulacje ustalające fakt przejścia na Gminę Osiek prawa własności do urządzeń i budowli powstałych w wyniku realizacji inicjatywy;
8) zobowiązanie wnioskodawcy do przedstawienia dokumentów potwierdzających wywiązanie się z ciążących na nim zobowiązań względem wykonawcy i podwykonawcy.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Uzasadnienie
Na podstawie art. 19c ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej. Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym w zw. z art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Rada Miejska w Osieku określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej składanych Gminie Osiek przez jej mieszkańców bezpośrednio, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wskazanych w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Mając powyższe na uwadze, należało postanowić jak w sentencji uchwały.