Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek
Treść
ZARZĄDZENIE NR 57/2007
Burmistrza Miasta i Gminy w 0sieku xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z dnia 26 listopada 2007 r.
W SPRAWIE INWENTARYZACJI ROCZNEJ
Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 28 luty 2007r. oraz ustawy o rachunkowości /Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami /, ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2007 .
1. Do składu komisji inwentaryzacyjnej od dnia 27.11.2007 do dnia 31.12.2007 powołuję następujące osoby:
2. Do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
3. Na kontrolera spisowego w poszczególnych polach spisowych powołuję:
Hannę Rzepka stanowisko: przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
4. Zmiana kontrolowanych pół spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
5. W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanych na podstawie obmiaru lub szacunku powołuje się zespoły jak w punkcie 2.
6. Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku powołuje się zespoły jak
w punkcie 2.
7. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku do niniejszego zarządzenia.
8. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych,
a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych,
o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
9. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia
i ewidencji:
– oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
– przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisów,
– uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
10. Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
11. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
12. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
13. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
14. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
15. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
16. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
17. Zarządzenie obowiązuje od dnia 26.11.2007 r.