Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010
Treść
Uchwała Nr XXIV/163/09xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 9 marca 2009 roku
w sprawie określenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Miejska w Osieku uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się następujące stawki jednostkowe dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok:
1) w wysokości 9,01zł miesięcznie do każdej zawartej umowy na wywóz nieczystości stałych z gospodarstw domowych;
2) w wysokości 1,38 zł do 1m2 powierzchni parku – koszenie trawnika;
3) w wysokości 3,88 zł miesięcznie do 1m3 ścieków odprowadzanych do gminnej kanalizacji.
§ 2
Dotacja przedmiotowa będzie finansowana z dochodów własnych gminy
na 2009 rok.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Osiek.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY Nr XXIV/163/09
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 9 marca 2009 roku
w sprawie określenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Osieku na 2009 rok.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Osieku przedstawił kalkulację kosztów związanych ze zbiórką nieczystości stałych, koszeniem parku w Osieku oraz oczyszczaniem ścieków.
- Zbiórka nieczystości stałych:
monitoring (badanie) wód podziemnych – 2 x 2450 zł = 4900,00 zł
odkażanie wapnem, deratyzacja – 4 x 600zł = 2400,00 zł.
opłata środowiskowa – (55 ton śmieci m-c x 100zł)x 12 m-c = 66000 zł
pracownik 4 osoby – 78000,00 zł
ciągnik 7godz. x 12 wyjazdów w m-c x 12 m-c x 74,47zł za godz. pracy
ciągnika = 75065,76zł
praca spycharki – 6 x 1500zł = 9000zł
Razem: 4900,00zł+2400,00zł+66000,00zł+78000,00zł+75065,76zł+9000,00zł = 235365,76zł.
1400 zawartych umów z gospodarstwami domowymi x 5,00zł x 12 miesięcy = 84000,00zł rocznie
235365,76zł – 84000,00zł = 151365,76zł
151365,76zł / 1400 umów = 108,12zł rocznie
108,12zł / 12 miesięcy = 9,01zł miesięcznie
- Utrzymanie powierzchni parku – koszenie trawnika:
5 miesięcy x 2 koszenia w miesiącu x 8godz. x 31,55zł/godz. pracy kosiarki = 2524,00zł / praca kosiarki/
5m-cy x 2 razy w m-cu prace porządkowe x 8godz. x 21,90zł/godz. praca pracownika = 1752,00zł.
Razem: 2524,00zł + 1752,00zł = 4276,00zł rocznie
4276,00zł / 3090m2 powierzchnia parku =1,38zł/m2
- Oczyszczanie ścieków:
Wynagrodzenie pracowników:
6 osób - 135891,00zł rocznie
energia – 51450,00zł rocznie
materiały eksploatacyjne (worki, polielektrolit, oleje, smary)-9000,00zł
usługi remontowe - 20442,71zł.
opłata za korzystanie ze środowiska – 4400,00zł rocznie
opłata za analizę ścieków i osadu: 3000,00zł rocznie
Razem: 224183,71zł. rocznie
Ilość ścieków oczyszczanych: 25817m3 rocznie
25817m3 x 4,80zł/m3(cena ścieków zgodnie z taryfą) = 123921,60zł.
224183,71zł. (roczny koszt eksploatacji oczyszczalni) – 123921,60zł.=
= 100262,11zł
100262,11zł./ 25817m3 = 3,88zł/m3
Stawki jednostkowe zostały ustalone w oparciu o przedstawioną wyżej kalkulację kosztów na wywóz nieczystości stałych, utrzymanie powierzchni parku oraz oczyszczania ścieków.
Zgodnie z art. 174 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach
publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104) dotacja z budżetu jednostki samorządu
terytorialnego dla zakładów budżetowych ma charakter przedmiotowy
i kalkulowana jest według stawek jednostkowych określonych przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
Biorąc powyższe pod uwagę podjęcie uchwały jest zasadne.