Przejdź do stopki
Wykaz uchwał Rady Miejskiej podjętych w kadencji 2006 - 2010

Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010

Treść

 

UCHWAŁA NR IX/59/2007

RADY MIEJSKIEJ w 0sieku

z dnia 24 września 2007 roku

w sprawie: określenia procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy 0siek oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami / Rada Miejska w 0sieku uchwala co następuje:

§ 1


W celu opracowania projektu budżetu Miasta i Gminy Burmistrz w terminie do dnia 25 września roku poprzedzającego rok budżetowy wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy przez podległe jednostki organizacyjne Gminy.

§ 2


Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, kierownicy referatów, pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska Urzędu Miasta i Gminy zobowiązani są do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych w zakresie swojej właściwości i przekazania Skarbnikowi Miasta i Gminy:

  1. w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy,

  2. w terminie do 30 października roku poprzedzającego rok budżetowy informacje o stanie mienia komunalnego.

§ 3


  1. Radni, jednostki pomocnicze, stowarzyszenia, organizacje pożytku publicznego mogą składać wnioski do projektu budżetu w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

  2. Zaleca się, aby wnioski budżetowe określały rodzaj przedsięwzięcia, uzasadniać jego celowość, skutki finansowe, wysokość nakładów, źródło finansowania.


§ 4


  1. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, otrzymanych wniosków jak i również skalkulowanych dochodów własnych, informacji o dochodach z udziału w podatkach oraz informacji o dotacjach celowych i subwencji z budżetu państwa Skarbnik Miasta i Gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.

  2. Zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków Skarbnik przedkłada Burmistrzowi w terminie do 10 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.


§ 5


  1. Burmistrz na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika przygotowuje projekt

uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami.

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozą długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikające z planu i zaciągniętych zobowiązań oraz informację o stanie mienia komunalnego Burmistrz Miasta i Gminy przedkłada:

1) Radzie Miejskiej w 0sieku ,

2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania,

w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.


§ 6


  1. Burmistrz Miasta i Gminy w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej przekazuje podległym jednostkom organizacyjnych informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.

  2. Jednostki o których mowa w pkt 1 opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji określonej w pkt 1, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.

§ 7

  1. Komisje Rady w terminie 14 dni od otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, prognozą długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikające z planu i zaciągniętych zobowiązań oraz informacją o stanie mienia komunalnego odbywają posiedzenia na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie budżetu.

  2. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wniosku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

  3. Opinie Komisji przedstawiane są Komisji Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego , Gospodarki Finansowej ,Handlu , Usług i Rzemiosła , Zaopatrzenie Ludności i 0chrony Konsumenta Rady Miejskiej , która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania, formułuje ostateczną opinie i przedkłada ją Burmistrzowi.

  4. W posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego , Gospodarki Finansowej Handlu , Usług i Rzemiosła , Zaopatrzenie Ludności i 0chrony Konsumenta Rady Miejskiej uczestniczą Przewodniczący pozostałych Komisji .

§ 8

  1. Burmistrz po zapoznaniu się z opinią Komisji Rozwoju Gospodarczego i Lokalnego , Gospodarki Finansowej , Handlu , Usług i Rzemiosła , Zaopatrzenia Ludności i 0chrony Konsumenta Rady Miejskiej w 0sieku w terminie 7 dni przedkłada Przewodniczącemu Rady Miejskiej skorygowany projekt budżetu celem zwołania sesji.

  2. Nie uwzględnione w projekcie budżetu wnioski wymagają uzasadnienia Burmistrza.


§ 9

Porządek „sesji budżetowej” winien zawierać następujące punkty:

  1. Przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,

  2. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu,

  3. Przedstawienie opinii komisji stałych wniosków radnych,

  4. Przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii (wniosków komisji),

  5. Dyskusję,

  6. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.



§ 10


1. Projekt uchwały budżetowej określa:

1) prognozowane dochody budżetu Miasta i Gminy według źródeł i działów klasyfikacji;

2) wydatki budżetu Miasta i Gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków,

z wyodrębnieniem:

a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu budżetu Miasta i Gminy ,

- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez budżet Miasta i Gminy,

b) wydatków majątkowych;

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu Miasta i Gminy;

4) przychody i rozchody budżetu Miasta i Gminy;

5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów;

6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii

Europejskiej;

- przeznaczonych na realizację programów przedakcesyjnych,

- pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności,

- innych środków.

w części związanej z realizacją zadań Miasta i Gminy.

7) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych,

8) plany przychodów i wydatków funduszy celowych;

9) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta i Gminy,

- finansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta i Gminy,

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz

zaciągniętych pożyczek i kredytów;

10) upoważnienia dla Burmistrza Miasta i Gminy do zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty

realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi,

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia

ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym;

11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych;

12) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji zakładów budżetowych,

13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami;

14) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12, przekazywane na podstawie odrębnych

przepisów, związane z realizacją zadań budżetu;

15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze
umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.

16) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki
na realizacje zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów

alkoholowych oraz programie przeciwdziałania narkomanii.

2. Projekt uchwały budżetowej może zawierać:

1) upoważnienie Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Miasta i Gminy;

2) upoważnienie Burmistrza do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększenia wynagrodzeń i zmian
w wieloletnich programach inwestycyjnych;

3) upoważnienie Burmistrza do dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu;

4) upoważnienie Burmistrza do lokowania wolnych środków na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu;

5) upoważnienie Burmistrza do zabezpieczenia spłaty zaciągniętych w roku budżetowym kredytów i pożyczek w formie: weksel in blanco, poręczenia, hipoteki, dobrowolnego poddania się egzekucji, zastawu na rzeczach ruchomych;

6) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu Miasta i Gminy.


§ 11


Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz Miasta i Gminy dołącza:

  1. objaśnienia

  2. prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej
    z planowanych i zaciągniętych zobowiązań,

  3. informację o stanie mienia komunalnego.


§ 12

Objaśnienia do projektu winny zawierać w szczególności :

  1. w zakresie dochodów – omówienie poszczególnych ważniejszych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu i podstaw ich kalkulacji,

  2. w zakresie wydatków – uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków:

a) wydatków bieżących z wyodrębnieniem:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji udzielanych

- rezerw celowych i ogólnych,

- wydatków na realizacje zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,

b) wydatków majątkowych z wyodrębnieniem:

- wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego,

- wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,

  1. uzasadnienie przyjętej wielkości deficytu budżetowego lub nadwyżki budżetowej,

  2. omówienie przychodów budżetu i rozchodów budżetu,

  3. objaśnienia do projektu budżetu winny być odniesione do przewidywanego wykonania roku poprzedniego ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń do planowanej wielkości.


§ 13

Informacja o stanie mienia komunalnego winna zawierać:

  1. dane dotyczące przysługujących Gminie praw własności,

  2. dane dotyczące:

a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,

b) posiadania.

  1. dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w punktach 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,

  2. dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,

  3. inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.


§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek ..


§ 15

Traci moc uchwała Nr VIII/66/99 Rady Miejskiej w 0sieku z dnia 24 października 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy 0siek .


§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



308768