Przejdź do stopki
Wykaz uchwał Rady Miejskiej podjętych w kadencji 2006 - 2010

Uchwały Rady Miejskiej w Osieku w kadencji 2006 - 2010

Treść

  Uchwała Nr IV/21/2007

 Rady Miejskiej w 0sieku

  z dnia 2 marca 2007 roku xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku , na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy , sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonywania zadań zleconych

 

 

Na podstawie art.176 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U. Nr 249 poz.2104 z późniejszymi zmianami / , art.7 ust.1 pkt 19, art.18 ust.2 , pkt 15 , art.41 ust.1 , art.42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz.U.z 2001 roku Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami / Rada Miejska w 0sieku uchwala , co następuje :

 

                                                          § 1.

0kreśla się zasady i tryb udzielania dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego

i wolontariacie.

 

                                                          § 2.

1. 0 udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych , nie działające w celu osiągnięcia zysku , prowadzące działalność statutową związaną z realizacją zadań gminy , o których mowa w § 1.

2. 0ferty realizacji zadania , o którym mowa w § 1 , może również złożyć podmiotom wymienionym w § 2 organ wykonawczy gminy. Podmiot przyjmujący oferty organu wykonawczego gminy składa pisemny wniosek o realizację zadania , o którym mowa w § 1. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

                                                           § 3

1. Wnioski – oferty podmiotów zainteresowanych powinny zawierać :

1/szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

2/kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania ,

3/ informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania

4/ termin i miejsce realizacji zadania

5/ informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.

2. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu , z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

3.Wniosek powinien zawierać także poświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o nie zaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publicznoprawnych.

4.Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu wnioskodawcy.

5.Burmistrz Miasta i gminy 0siek może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym przez siebie terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

6.Nie złożenie wskazanych dokumentów w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art.176 ustawy o finansach publicznych.

 

                                                             § 4.

1.Decyzje o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy  po zasięgnięciu opinii pracowników merytorycznych lub kierowników jednostek organizacyjnych Gminy uwzględniając w szczególności :

1/ znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy ,

2/ wysokość środków budżetu gminy , przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom , o których mowa w § 1,

3/ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania , w tym realizacji do rzeczowego zakresu zadania.

4/ ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku ,

5/analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim , z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.

2. Burmistrz Miasta i Gminy  dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania , o których mowa w   § 1.

 

 

 

                                                              § 5.

 

Warunkiem zlecenia przez Miasto i Gminę 0siek realizacji zadania jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza Miasta i Gminy z podmiotem- wnioskodawcą reprezentowanym przez osoby , o których mowa w § 3 ust.2. Umowa powinna zawierać w szczególności :

1/ dokładne oznaczenie stron umowy ,

2/szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania , termin i miejsce jego realizacji,

3/określenie czasu jego realizacji ,

4/wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania , termin oraz sposób jej przekazywania,

5/zobowiązanie zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez zleceniodawcę w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym.

6/ określenie wysokości dotacji

7/ustalenie zasad, terminów oraz form rozliczeń

8/warunki wypowiedzenia umowy

9/ szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy w przypadkach niewykonania lub nienależytego wykonania zadania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie , a w szczególności :

a/ termin zwrotu dotacji wraz z odsetkami wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem

b/termin zwrotu dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania,

c/ sposobu i terminu zabezpieczenia realizacji zadania , w przypadku gdy podmiot zobowiązał się do udzielenia takiego zobowiązania ,

Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

 

                                                             § 6.

1.Burmistrz Miasta i Gminy zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji.

2.Nadzór nad wykonaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie.

 

                                                             § 7.

1.Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

a/ sprawozdania z wykonania zadania i wykorzystania dotacji ,

b/ kserokopii opisanych rachunków i faktur potwierdzonych za zgodność z oryginałem

2.Rozliczenia wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

3.Wzór sprawozdania z wykonania zadania i wykorzystania dotacji stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

 

                                                            § 8.

Traci moc uchwała Nr XXIV/181/2005 Rady Miejskiej w 0sieku z dnia 27 czerwca 2005 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu uzyskania zysku.

 

                                                             § 9.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek.

 

                                                             § 10.

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

                                                             § 11.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

 

 Załącznik Nr 1

 Załącznik Nr 2

 Załącznik Nr 3

240595