Wykaz aktów prawa miejscowego
Treść
Uchwała Nr XII/87/11
Rady Miejskiej w Osieku
z dnia 28 września 2011 r.
w sprawie zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy na prace konserwatorskie , restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru , znajdujących się na obszarze Gminy 0siek
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z późn.zm.), art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162 poz.1568 z 2003 r. z późn.zm.) i art. 221ust.1, 2 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz.1240 z późn.zm) Rada Miejska w 0sieku uchwala co następuje :
§ 1. 0kreśla zasady udzielania dotacji z budżetu Miasta i Gminy 0siek na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie administracyjnym Miasta i Gminy 0siek.
§ 2. 1. Z budżetu Miasta i Gminy 0siek może być udzielona dotacja celowa na dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie przez dotowany podmiot prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku.
2. Łączną kwotę dotacji w danym roku budżetowym określa każdorazowo uchwała budżetowa.
§ 3. Dotacja na prace konserwatorskie , restauratorskie i roboty budowlane może obejmować nakłady konieczne , których katalog określa art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. Nr 162 poz.1568 ze zm.).
§ 4. 1. Podmioty uprawnione do ubiegania się o udzielenie dotacji zobowiązane są do złożenia pisemnego wniosku o udzielenie dotacji do Burmistrza Miasta i Gminy 0siek w terminie 15 dni od daty wejścia w życie niniejszej uchwały , a w kolejnych latach do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Do wniosku należy dołączyć:
1) dokument potwierdzający wpis zabytku do rejestru zabytków;
2) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do władania zabytkiem;
3) pozwolenie Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac, które mogą być przedmiotem dotacji;
4) pozwolenie lub zgłoszenie na budowę, jeżeli prace wymagają uzyskanie takiego pozwolenia lub zgłoszenia;
5) informację o wnioskach o udzielenie dotacji skierowanych do innych organów;
6) kosztorys prac, z uwzględnieniem cen zakupu materiałów niezbędnych do ich przeprowadzenia.
4. Złożone wnioski podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym przez Referat Budownictwa , Rolnictwa i 0chrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w 0sieku.
5. Wnioski o dotacje niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
§ 5. Rozpatrzony i zaakceptowany przez Burmistrza Miasta i Gminy 0siek wniosek o udzielenie dotacji stanowi podstawę zaplanowania kwoty dotacji w projekcie budżetu na dany rok budżetowy.
§ 6. 1. Dotację przyznaje Rada Miejska w 0sieku na wniosek Burmistrza Miasta i Gminy 0siek .
2. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy.
3. Umowę zawiera się na czas realizacji zadania, nie dłuższy niż do końca roku budżetowego.
§ 7. 1. W celu rozliczenia dotacji dotowany podmiot w sposób i w terminie określonym w umowie składa Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek sprawozdanie finansowe , którego wzór stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
2. Do sprawozdania dotowany podmiot zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
1) kosztorys powykonawczy prac lub zbiorcze zestawienie kosztów podpisane przez dotowany podmiot i wykonawcę;
2) protokól odbioru prac zatwierdzony przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
3) zestawienie wszystkich faktur lub rachunków związanych z realizowanymi pracami;
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy 0siek .
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XII/87/11
Rady Miejskiej w 0sieku z dnia 28 września 2011 roku
WNIOSEK 0 UDZIELENIE DOTACJI NA PRACE KONSERWATORSKIE , RESTAURATORSKIE I ROBOTY BUDOWLANE PRZY ZABYTKU ZNAJDUJ ĄCYM SIĘ NA TERENIE MIASTA I GMINY 0SIEK, WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW
I. Podstawowe dane o zabytku
1.Nazwa zabytku ............................................................
2.Nr w rejestrze zabytków................................................
3.Wpis z dnia...............................................................
4.Dokładny adres zabytku...................................................
II. Wnioskodawca
1.Nazwa wnioskodawcy...............................................
2.Adres/siedziba wnioskodawcy...................................
3. Nr NIP....................................................................
4.*Nr Regon / dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą) ...................................................
5.*Inne dane :
1/Forma prawna.............................................
2/Nazwa i numer rejestru........................................
3/Data wpisu do rejestru.......................................
4/osoby upoważnione do reprezentowania wnioskodawcy......................
6.Bank ( nazwa , adres) i nr konta wnioskodawcy........................................
III. Dokument potwierdzający tytuł prawny do zabytku :
- księga wieczysta nr....................................
-inne ( w przypadku braku wpisu do księgi wieczystej)........................................
IV. Uzyskane pozwolenia.
1.Pozwolenie na przeprowadzenie prac przy zabytku ( nazwa organu, nr , data wydania)............................................................................
2.Pozwolenie na budowę ( nazwa organu, nr , data wydania)..........................
3.Inne................................................
V. Szczegółowe informacje o pracach przy zabytku :
1.Planowany zakres rzeczowy prac ......................................................................................
...............................................................................................................................................
2.Uzasadnienie celowości prac.............................................................................................
...............................................................................................................................................
3.Harmonogram realizacji prac ( przewidywana kolejność , terminy poszczególnych etapów prac)
.............................................................................................................................................................
VI. Przewidywane koszty realizacji pracy oraz źródła ich finansowania:
|
Kwota w zł |
Udział w całości kosztów ( % ) |
0gółem |
|
|
Kwota wnioskowanej dotacji ze środków budżetu Miasta i Gminy 0siek |
|
|
Udział środków własnych |
|
|
Udział środków pozyskanych z : |
|
|
-budżetu państwa |
|
|
-budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
|
|
- innych źródeł ( należy wskazać ) |
|
|
VII. Czy wnioskodawca ubiega się o dotację z innych źródeł?
W przypadku odpowiedzi pozytywnej wymienić jakie
VIII. Dokumenty wymagane przy składaniu wniosku :
1.Kopia decyzji o wpisie do rejestru zabytków obiektu , którego dotyczy wniosek;
2.Dokument potwierdzający tytuł prawny do zabytku ( w przypadku nieruchomości – aktualny wypis z rejestru gruntów oraz aktualny odpis z księgi wieczystej );
3.Kopia decyzji właściwego organu ochrony zabytków zezwalająca na przeprowadzenie prac;
4.kopia pozwolenia na wykonanie prac ;
5.Dokumentacja fotograficzna zabytku przedstawiająca aktualny stan techniczny ;
6.Szczegółowy kosztorys wnioskowanych prac.
Podpis i pieczątka wnioskodawcy
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XII/87/11
Rady Miejskiej w 0sieku z dnia 28 września 2011 roku
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PRAC PRZY ZABYTKU:
Nazwa zabytku ....................................................................... w okresie od ..................do..................
określonego w umowie Nr................................zawartej w dniu..............................pomiędzy Burmistrzem Miasta i Gminy 0siek a ................................................................................
1.Sprawozdanie merytoryczne :
a/w jakim stopniu planowane roboty zostały zrealizowane............................................
b/opis zrealizowanych zadań..........................................................................
2.Sprawozdanie finansowe
a/informacja o wydatkach przy realizacji inwestycji :
Lp |
Rodzaj kosztów ( zakupy , materiały ,remonty) |
Bieżący okres sprawozdawczy – koszt całkowity |
w tym z dotacji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b/koszty ze względu na źródło finansowania
źródło |
Bieżący okres sprawozdawczy | |
zł |
% | |
Koszty pokryte z dotacji |
|
|
Własne środki |
|
|
Inne dotacje |
|
|
0gółem |
|
100 |
c/nazwa organu udzielającego innych dotacji..............................
d/ zestawienie faktur lub rachunków:
Lp |
Nr dokumentu księgowego |
Nr pozycji kosztorysu |
Data |
Nazwa wydatku |
Kwota w zł |
W tym ze środków pochodzących z dotacji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Łącznie |
|
|
|
|
|
e/ podsumowanie realizacji zadania:
- kwota dotacji określona w umowie w zł .................................
-dotychczas przekazana łączna kwota dotacji w zł............................
-dotychczas poniesione łączne wydatki pokrywane z dotacji ...............................
Podpis i pieczątka
Potwierdzenie przyjęcia sprawozdania
Pieczątka i podpis , data
Sprawozdanie należy składać osobiście lub przesłać listem poleconym w terminie przewidzianym w umowie o dotację.