Przejdź do stopki
Zarządzenia wydawane przez Burmistrza Miasta i Gminy Osiek.

Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

Treść

Zarządzenie Nr 135/11

Burmistrza Miasta i Gminy Osiek

z dnia 30 grudnia 2011 roku

 

w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku.

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 46 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którego tekst jednolity wprowadzony został Zarządzeniem Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 15 marca 2005 r., zarządzam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Osieku, którego tekst jednolity wprowadzony został Zarządzeniem Nr 6/05 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia
15 marca 2005 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7 w ust. 1:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) Referat Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa (BR):

a) Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa,

b) stanowisko pracy ds. planowania przestrzennego i budownictwa,

c) stanowisko pracy ds. gospodarki gruntami, rolnictwa i melioracji,

d) stanowisko pracy ds. drogownictwa,

e) stanowisko pracy ds. pozyskiwania funduszy unijnych.”;

b) dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6. Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (KO):

a) Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,

b) stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,

c) elektryk,

d) konserwator,

e) kierowca samochodu ciężarowego,

f) robotnik gospodarczy,

g) sprzątaczka.”;

 

2) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§8. W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1) Sekretarz Miasta i Gminy;

2) Skarbnik Miasta i Gminy (Kierownik Referatu Finansowo – Księgowego);

3) Zastępca Skarbnika Miasta i Gminy;

4) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;

5) Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa;

6) Kierownik Referatu Administracyjno – Organizacyjnego;

7) Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.”;

 

3) w § 17 w ust. 1 w pkt 11 zastępuje się wyrazy „tajemnicy państwowej i służbowej” wyrazami „informacji niejawnych”;

 

4) w § 19 dodaje się pkt 33 – 35 w brzmieniu:

„33) prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu VAT;

34) rozliczanie podatku VAT;

35) wystawianie faktur w zakresie świadczeń usług komunalnych.";

 

5) § 20 otrzymuje brzmienie:

„§ 20. Do zadań Referatu Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa należy w szczególności:

1)     prowadzenie spraw z zakresu:

a)     planowania przestrzennego w gminie,

b)     lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalania warunków zabudowy
w odniesieniu do innych inwestycji,

c)     zarządzania i utrzymywania dróg,

d)     realizacji i nadzoru nad inwestycjami gminnymi,

e)     promocji gminy,

f)       pozyskiwania krajowych środków finansowych oraz funduszy unijnych,

g)     wydawania zezwoleń na transport drogowy,

h)     utrzymywania i nadzoru nad obiektami mienia komunalnego i obiektami użyteczności publicznej,

2)     realizacja zadań gminy wynikająca z ustaw:

a) o gospodarce nieruchomościami,

b) o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

c) prawo geodezyjne i kartograficzne,

d) o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

3) realizacja zadań obronnych w zakresie działania referatu.”;

 

6) dodaje się § 22a w brzmieniu:

§ 22a.  Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy
w szczególności:

1) realizacja zadań gminy wynikających z ustaw:

a) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

b) o bateriach i akumulatorach,

c) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,

d) o odpadach,

e) prawo wodne,

f) o ochronie przyrody,

g) o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,

h) prawo ochrony środowiska,

i) o ochronie zwierząt,

j) o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

k) o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego;

2) prowadzenie ekoportalu;

3) administrowanie terenu targowiska w Osieku;

4) nadzór nad funkcjonowaniem gminnej oczyszczalni ścieków;

5) nadzór nad funkcjonowaniem gminnej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej;

6) realizacja zadań obronnych w zakresie działania referatu.”;

 

7) w § 21 w pkt 28 skreśla się wyrazy „tajna kancelaria”;

 

8) w § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określają przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67).”;

 

9) w § 45 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Jednostkami organizacyjnymi Gminy są:

1)     Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Osieku;

2)     Miejsko – Gminna Biblioteka Publiczna w Osieku;

3)     Miejsko – Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Osieku;

4)     Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku;

5)     Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Osieku;

6)     Publiczna Szkoła Podstawowa w Pliskowoli;

7)     Publiczna Szkoła Podstawowa w Długołęce;

8)     Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Suchowoli;

9)     Publiczna Szkoła Podstawowa im. Heleny i Józefa Świątyńskich w Ossali;

10) Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwagrowie;

11) Publiczna Szkoła Podstawowa w Bukowej.”.

 

10) Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku otrzymuje brzmienie jak w Załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia;

 

11)  Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Osieku otrzymuje brzmienie jak w Załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Administracyjno – Organizacyjnego

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2012 r.

294820