Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Osiek
Treść
Zarządzenie Nr 116/11
Burmistrza Miasta i Gminy Osiek
z dnia 9 listopada 2011 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz.U.
z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) i instrukcji inwentaryzacyjnej, stanowiącej załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 30/11 Burmistrza Miasta i Gminy Osiek z dnia 29 kwietnia 2011, ustalam co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych wymienionych w § 3 w:
1. Urzędzie Gminy,
2. jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych,
3. świetlicach wiejskich,
4. pozostałych miejscach, w których znajdują się składniki majątkowe,
§ 2
Powołuje się następujące zespoły spisowe do przeprowadzenia spisu z natury w:
1. Urzędzie Gminy
a/ druki ścisłego zarachowania, zespół w składzie:
- Hanna Rzepka – przewodniczący
- Joanna Żądło – członek
- Magdalena Domańska – członek
b/ paliwo, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:
- Piotr Świerk – przewodniczący
- Zofia Jarkowska – członek
- Mariola Okoń – członek
c/ wyposażenie, zespół w składzie:
- Dariusz Płaza – przewodniczący
- Aneta Dudek – członek
- Joanna Marczewska – członek
2. Świetlice wiejskie – środki trwałe, wyposażenie, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:
- Barbara Gacoń – przewodniczący
- Mariola Okoń - członek
- Magdalena Domańska – członek
3. jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej - środki trwałe, wyposażenie, opał, materiały i zapasy, zespół w składzie:
- Zofia Jarkowska – przewodniczący
- Monika Kucwaj – członek
- Aneta Dudek – członek
4. pozostałe środki trwałe w tym środki trwałe w budowie (inne środki trwałe niewymienione), zespół w składzie:
- Mariola Grygiel – przewodniczący
- Piotr Świerk – członek
- Łukasz Bąk – członek
§ 3
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1. druki ścisłego zarachowania,
2. paliwo i opał,
3. materiały i zapasy,
4. należności i zobowiązania,
5. grunty,
6. środki trwałe,
7. wartości niematerialne i prawne,
8. wyposażenie,
9. środki trwałe w budowie,
10. fundusze,
11. aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych.
§ 4
1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt. 1-3,6,8 należy należy spisać na arkuszach spisu
z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w formie potwierdzenia sald z kontrahentami oraz w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami w przypadku należności i zobowiązań, których stanu nie można było ustalić w drodze potwierdzenia sald z kontrahentami.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 5 należy przeprowadzić w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 należy spisać na arkuszu spisu z natury, a w przypadku środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 11 należy przeprowadzić w drodze otrzymania od banków potwierdzeń prawidłowości wykazanego w księgach rachunkowych stanu tych aktywów.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w Referacie Finansowo – Księgowym w terminie do 15.11.2011 r.
§ 6
Zobowiązuje komisję do:
1. przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2. przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
3. dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4. sporządzania rozliczenia inwentaryzacji,
5. przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Referatu Finansów w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.
§ 7
Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8
Wykonanie Zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji i Skarbnikowi Miasta i Gminy.
§ 9
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.