Ochrona środowiska
Treść
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów
Sposób załatwienia sprawy xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
· O udzielenie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów ma prawo ubiegać się właściciel nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem - do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela,
· Zezwolenie jest wydawane po przeprowadzeniu oględzin,
· Wniosek może zostać złożony w Urzędzie Miasta i Gminy
w Osieku osobiście lub może być przesłany pocztą,
· Zezwolenie może zostać odebrane osobiście lub może zostać przesłane pocztą za potwierdzeniem odbioru.
Wymagane dokumenty
Wniosek powinien zawierać następujące dane:
· imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości i właściciela nieruchomości;
· tytuł prawny władania nieruchomością;
· nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
· obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm
(z dokładnością do 1 cm);
UWAGA: jeżeli drzewo rozwidla się na wysokości poniżej 130 cm, każdy pień traktuje się jako odrębne drzewo.
· przeznaczenie terenu na którym rośnie drzewo lub krzew;
· przyczyna i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
· wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy;
W przypadku usuwania drzew związanym z realizacją inwestycji dodatkowo na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej:
· projekt zagospodarowania działki,
· ukształtowanie zieleni z oznaczeniem istniejącego zadrzewienia podlegającego adaptacji lub likwidacji
Opłaty
Opłaty skarbowe:
- od wniosku - 5 zł
- od załącznika - 50 gr
Opłaty wnoszone są na miejscu w kasie Urzędu Miasta.
Termin załatwienia
W ciągu jednego miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Jednostka odpowiedzialna
Inspektor ds. ochrony środowiska
Urząd Miasta i Gminy w Osieku
Tel. (015) 867-12-03 wew. 107
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach.
Szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.
Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004 r., Nr 92, poz. 880)
• Kodeks Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. Nr 98 poz. 1071 z 2000r.)
• Ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 86, poz.960 z 2000r., z późn. zmianami)
Wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy w Osieku, ul. Rynek 1, 28-221 Osiek, Referat Budownictwa, Rolnictwa, Ochrony Środowiska, I piętro, pok. 107,
tel. (015) 867-12-03, wew. 107.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać informacje dotyczące:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie /zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej/.
- określenie obszaru działalności
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem /kserokopia dowodu rejestracyjnego/
- informacja o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności
- określenie terminu pojęcia działalności objętej wnioskiem oraz czas jej prowadzenia
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.
Gdzie odebrać formularze
Wzór wniosku dostępny w Referacie. Istnieje możliwość złożenia wniosku według uznania bez wzoru urzędowego ze wskazaniem danych wyszczególnionych wyżej.
Opłaty
- wniosek - 5 zł.
- załącznik - 0,50 zł
- decyzja – informacja w Referacie
zwolnione z opłaty skarbowej:
- jednostki budżetowe
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi)
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty wpływu wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych
w terminie do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach w terminie
14 dni od daty jej odbioru. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Osiek.
Inne wskazówki, uwagi
Opłata skarbowa za wydaną decyzję – informacja w Referacie.
Podstawa prawna
Art. 7 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminie /Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zmianami/, ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. /Dz. U. Nr 86, poz. 960 z późn. zmianami/